Eladja lengyelországi tevékenységét a SPAR Csoport
A dél-afrikai SPAR csoport közölte, hogy lengyelországi működésének felülvizsgálatát követően úgy döntött, hogy megkezdi az ottani tevékenységének értékesítését.
– Az igazgatótanács az összes lehetőség értékelését és mérlegelését követően úgy véli, hogy a csoport és a részvényesek érdekeit szolgálja a lengyelországi érdekeltségek elidegenítésének folyamata – áll a közleményben, amely a folyamat előrehaladtával további információkat ígér.
A cégcsoport a döntésről a pénzügyi év végével egy időben kiadott kereskedelmi közleményében tett bejelentést, amelyben kétszámjegyű forgalomnövekedésről számolt be, a nemzetközi piacokon tapasztalható magas megélhetési költségek és a belföldi üzletmenetben felmerült nehézségek ellenére.
Az egyes piacok helyzete
Az augusztus 25-ig tartó 47 hetes időszakban a SPAR csoport 10,6%-os forgalomnövekedésről számolt be, amit „erőteljes kereskedelmi teljesítménynek” nevezett.
A dél-afrikai üzletágban 5,9%-kal nőttek az eladások, a nagykereskedelmi üzletágban 8,1%-os forgalomnövekedés volt tapasztalható az inflációnak köszönhetően, míg a TOPS at SPAR italbolt üzletág 0,6%-os visszaesést jelentett.
A BWG Group írországi és délnyugat-angliai operációi 8,5%-os euróban kifejezett forgalomnövekedésről számoltak be, amit az ” erős teljesítmény”, a vendéglátóipar fellendülése és az írországi vállalkozások integrációja támogatott.
A svájci SPAR ugyanakkor nehezebb helyzetben volt, és a svájci frankban kifejezett eladások 3,4%-os csökkenéséről számolt be, hivatkozva a „rendkívül nehéz piaci környezetre”, valamint a saját tulajdonú üzletek független kiskereskedőknek történő átadására.
A SPAR Lengyelország 5,0%-os növekedést jelentett a zlotyban kifejezett értékesítésben, amelyre „pozitív hatással volt” a kiskereskedői hűség javulása, amelyet azonban ellensúlyozott az összehasonlítható előző időszakban az üzletek elvesztése – jegyezte meg a csoport.
A SPAR-csoport 2019-ben lépett be Lengyelországba a Piotr i Pawel üzletág felvásárlásával, valamint a SPAR márka működési engedélyének megszerzésével az országban.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >