Eladja lengyelországi tevékenységét a SPAR Csoport
A dél-afrikai SPAR csoport közölte, hogy lengyelországi működésének felülvizsgálatát követően úgy döntött, hogy megkezdi az ottani tevékenységének értékesítését.
– Az igazgatótanács az összes lehetőség értékelését és mérlegelését követően úgy véli, hogy a csoport és a részvényesek érdekeit szolgálja a lengyelországi érdekeltségek elidegenítésének folyamata – áll a közleményben, amely a folyamat előrehaladtával további információkat ígér.
A cégcsoport a döntésről a pénzügyi év végével egy időben kiadott kereskedelmi közleményében tett bejelentést, amelyben kétszámjegyű forgalomnövekedésről számolt be, a nemzetközi piacokon tapasztalható magas megélhetési költségek és a belföldi üzletmenetben felmerült nehézségek ellenére.
Az egyes piacok helyzete
Az augusztus 25-ig tartó 47 hetes időszakban a SPAR csoport 10,6%-os forgalomnövekedésről számolt be, amit „erőteljes kereskedelmi teljesítménynek” nevezett.
A dél-afrikai üzletágban 5,9%-kal nőttek az eladások, a nagykereskedelmi üzletágban 8,1%-os forgalomnövekedés volt tapasztalható az inflációnak köszönhetően, míg a TOPS at SPAR italbolt üzletág 0,6%-os visszaesést jelentett.
A BWG Group írországi és délnyugat-angliai operációi 8,5%-os euróban kifejezett forgalomnövekedésről számoltak be, amit az ” erős teljesítmény”, a vendéglátóipar fellendülése és az írországi vállalkozások integrációja támogatott.
A svájci SPAR ugyanakkor nehezebb helyzetben volt, és a svájci frankban kifejezett eladások 3,4%-os csökkenéséről számolt be, hivatkozva a „rendkívül nehéz piaci környezetre”, valamint a saját tulajdonú üzletek független kiskereskedőknek történő átadására.
A SPAR Lengyelország 5,0%-os növekedést jelentett a zlotyban kifejezett értékesítésben, amelyre „pozitív hatással volt” a kiskereskedői hűség javulása, amelyet azonban ellensúlyozott az összehasonlítható előző időszakban az üzletek elvesztése – jegyezte meg a csoport.
A SPAR-csoport 2019-ben lépett be Lengyelországba a Piotr i Pawel üzletág felvásárlásával, valamint a SPAR márka működési engedélyének megszerzésével az országban.
Kapcsolódó cikkeink
Közel húsz év után visszatért a SPAR Finnországba
Közel két évtizedes szünetet követően a SPAR ismét megjelent Finnországban…
Tovább olvasom >Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >