Eladja lengyelországi tevékenységét a SPAR Csoport
A dél-afrikai SPAR csoport közölte, hogy lengyelországi működésének felülvizsgálatát követően úgy döntött, hogy megkezdi az ottani tevékenységének értékesítését.
– Az igazgatótanács az összes lehetőség értékelését és mérlegelését követően úgy véli, hogy a csoport és a részvényesek érdekeit szolgálja a lengyelországi érdekeltségek elidegenítésének folyamata – áll a közleményben, amely a folyamat előrehaladtával további információkat ígér.
A cégcsoport a döntésről a pénzügyi év végével egy időben kiadott kereskedelmi közleményében tett bejelentést, amelyben kétszámjegyű forgalomnövekedésről számolt be, a nemzetközi piacokon tapasztalható magas megélhetési költségek és a belföldi üzletmenetben felmerült nehézségek ellenére.
Az egyes piacok helyzete
Az augusztus 25-ig tartó 47 hetes időszakban a SPAR csoport 10,6%-os forgalomnövekedésről számolt be, amit „erőteljes kereskedelmi teljesítménynek” nevezett.
A dél-afrikai üzletágban 5,9%-kal nőttek az eladások, a nagykereskedelmi üzletágban 8,1%-os forgalomnövekedés volt tapasztalható az inflációnak köszönhetően, míg a TOPS at SPAR italbolt üzletág 0,6%-os visszaesést jelentett.
A BWG Group írországi és délnyugat-angliai operációi 8,5%-os euróban kifejezett forgalomnövekedésről számoltak be, amit az ” erős teljesítmény”, a vendéglátóipar fellendülése és az írországi vállalkozások integrációja támogatott.
A svájci SPAR ugyanakkor nehezebb helyzetben volt, és a svájci frankban kifejezett eladások 3,4%-os csökkenéséről számolt be, hivatkozva a „rendkívül nehéz piaci környezetre”, valamint a saját tulajdonú üzletek független kiskereskedőknek történő átadására.
A SPAR Lengyelország 5,0%-os növekedést jelentett a zlotyban kifejezett értékesítésben, amelyre „pozitív hatással volt” a kiskereskedői hűség javulása, amelyet azonban ellensúlyozott az összehasonlítható előző időszakban az üzletek elvesztése – jegyezte meg a csoport.
A SPAR-csoport 2019-ben lépett be Lengyelországba a Piotr i Pawel üzletág felvásárlásával, valamint a SPAR márka működési engedélyének megszerzésével az országban.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >