Eladja lengyelországi tevékenységét a SPAR Csoport
A dél-afrikai SPAR csoport közölte, hogy lengyelországi működésének felülvizsgálatát követően úgy döntött, hogy megkezdi az ottani tevékenységének értékesítését.
– Az igazgatótanács az összes lehetőség értékelését és mérlegelését követően úgy véli, hogy a csoport és a részvényesek érdekeit szolgálja a lengyelországi érdekeltségek elidegenítésének folyamata – áll a közleményben, amely a folyamat előrehaladtával további információkat ígér.
A cégcsoport a döntésről a pénzügyi év végével egy időben kiadott kereskedelmi közleményében tett bejelentést, amelyben kétszámjegyű forgalomnövekedésről számolt be, a nemzetközi piacokon tapasztalható magas megélhetési költségek és a belföldi üzletmenetben felmerült nehézségek ellenére.
Az egyes piacok helyzete
Az augusztus 25-ig tartó 47 hetes időszakban a SPAR csoport 10,6%-os forgalomnövekedésről számolt be, amit „erőteljes kereskedelmi teljesítménynek” nevezett.
A dél-afrikai üzletágban 5,9%-kal nőttek az eladások, a nagykereskedelmi üzletágban 8,1%-os forgalomnövekedés volt tapasztalható az inflációnak köszönhetően, míg a TOPS at SPAR italbolt üzletág 0,6%-os visszaesést jelentett.
A BWG Group írországi és délnyugat-angliai operációi 8,5%-os euróban kifejezett forgalomnövekedésről számoltak be, amit az ” erős teljesítmény”, a vendéglátóipar fellendülése és az írországi vállalkozások integrációja támogatott.
A svájci SPAR ugyanakkor nehezebb helyzetben volt, és a svájci frankban kifejezett eladások 3,4%-os csökkenéséről számolt be, hivatkozva a „rendkívül nehéz piaci környezetre”, valamint a saját tulajdonú üzletek független kiskereskedőknek történő átadására.
A SPAR Lengyelország 5,0%-os növekedést jelentett a zlotyban kifejezett értékesítésben, amelyre „pozitív hatással volt” a kiskereskedői hűség javulása, amelyet azonban ellensúlyozott az összehasonlítható előző időszakban az üzletek elvesztése – jegyezte meg a csoport.
A SPAR-csoport 2019-ben lépett be Lengyelországba a Piotr i Pawel üzletág felvásárlásával, valamint a SPAR márka működési engedélyének megszerzésével az országban.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drága csemege lesz idén a meggy – történelmi mélyponton a termés
Sosem látott feszültség előzi meg az idei meggyszezont: a hazai…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a Balaton a legnépszerűbb úti cél pünkösdkor
A pünkösdi hosszú hétvége foglalásainak régiós összesítéséből kiderült, hogy a…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >