Eladja lengyelországi tevékenységét a SPAR Csoport
A dél-afrikai SPAR csoport közölte, hogy lengyelországi működésének felülvizsgálatát követően úgy döntött, hogy megkezdi az ottani tevékenységének értékesítését.
– Az igazgatótanács az összes lehetőség értékelését és mérlegelését követően úgy véli, hogy a csoport és a részvényesek érdekeit szolgálja a lengyelországi érdekeltségek elidegenítésének folyamata – áll a közleményben, amely a folyamat előrehaladtával további információkat ígér.
A cégcsoport a döntésről a pénzügyi év végével egy időben kiadott kereskedelmi közleményében tett bejelentést, amelyben kétszámjegyű forgalomnövekedésről számolt be, a nemzetközi piacokon tapasztalható magas megélhetési költségek és a belföldi üzletmenetben felmerült nehézségek ellenére.
Az egyes piacok helyzete
Az augusztus 25-ig tartó 47 hetes időszakban a SPAR csoport 10,6%-os forgalomnövekedésről számolt be, amit „erőteljes kereskedelmi teljesítménynek” nevezett.
A dél-afrikai üzletágban 5,9%-kal nőttek az eladások, a nagykereskedelmi üzletágban 8,1%-os forgalomnövekedés volt tapasztalható az inflációnak köszönhetően, míg a TOPS at SPAR italbolt üzletág 0,6%-os visszaesést jelentett.
A BWG Group írországi és délnyugat-angliai operációi 8,5%-os euróban kifejezett forgalomnövekedésről számoltak be, amit az ” erős teljesítmény”, a vendéglátóipar fellendülése és az írországi vállalkozások integrációja támogatott.
A svájci SPAR ugyanakkor nehezebb helyzetben volt, és a svájci frankban kifejezett eladások 3,4%-os csökkenéséről számolt be, hivatkozva a „rendkívül nehéz piaci környezetre”, valamint a saját tulajdonú üzletek független kiskereskedőknek történő átadására.
A SPAR Lengyelország 5,0%-os növekedést jelentett a zlotyban kifejezett értékesítésben, amelyre „pozitív hatással volt” a kiskereskedői hűség javulása, amelyet azonban ellensúlyozott az összehasonlítható előző időszakban az üzletek elvesztése – jegyezte meg a csoport.
A SPAR-csoport 2019-ben lépett be Lengyelországba a Piotr i Pawel üzletág felvásárlásával, valamint a SPAR márka működési engedélyének megszerzésével az országban.
Kapcsolódó cikkeink
40 magyar város 73 SPAR üzletének több mint 8000 termékét viszi házhoz a Wolt: Már a heti nagybevásárlást is online intézik a magyarok
Bolti árakon intézi helyettünk a nagybevásárlást a SPAR 73 magyarországi…
Tovább olvasom >Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >