Eladja három kelet-európai üzemét a Bell Food Group Eisberg leányvállalata
A svájci Bell Food Group bejelentette, hogy Eisberg leányvállalata eladja három kelet-közép-európai gyártóüzemét – Lengyelországban, Romániában és Magyarországon – a Green Factory nevű lengyel élelmiszeripari vállalatnak – adta hírül a Just Food. A tranzakció értékét a felek nem hozták nyilvánosságra.
Az eladás célja, hogy az Eisberg a jövőben kizárólag a DACH-régióra (Németország, Ausztria, Svájc) koncentrálhasson.
Az Eisberg friss salátakeverékeket, konyhakész zöldségeket, gyümölcsöket és fűszernövényeket szállít főként kiskereskedelmi és nagykereskedelmi partnereknek.
Az üzemeket megvásárló lengyel Green Factory hasonló termékkörrel foglalkozik, és már jelen van Magyarországon is. A Bell Food közleménye szerint a dolgozók a Green Factory alkalmazásában maradnak.
A svájci és osztrák Eisberg-üzemek, valamint a spanyol beszerzési leányvállalat nem részei az ügyletnek.
A változások következtében távozik a vállalat éléről Mike Häfeli, az Eisberg üzletág vezetője és helyét június 1-től Tobias Wölfle, jelenlegi pénzügyi igazgató veszi át.
Az Eisberg 2024-ben 369,8 millió svájci frankkal (kb. 444,6 millió dollár) járult hozzá a Bell Food 4,72 milliárd frankos árbevételéhez, ami 5,7%-os növekedés 2023-hoz képest. A cég EBITDA-ja 3,6%-kal, 350,7 millió frankra nőtt, míg az adózott eredmény 4,6%-kal 124 millió frankra csökkent.
A Bell Food idén Svájcban is fejleszt, az új logisztikai és feldolgozó létesítmények 2025-ben nyílnak meg Oensingenben.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai fókuszváltás: az Eisberg értékesíti közép-európai gyárait a Green Factory-nak
Az Eisberg, a Bell Food Group tagvállalata értékesíti lengyelországi, romániai…
Tovább olvasom >Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legerősebb FMCG márkák 2025-ben is bizonyítottak – Itt vannak az idei Superbrands győztesek!
A legerősebb márkák nem merev struktúrák, hanem alakuló rendszerek, melyek…
Tovább olvasom >MBH Bank: 1,1 százalékos növekedés várható az idei évben
A vámháború fennálló kockázatai jelentősen korlátozzák a hazai növekedési kilátásokat,…
Tovább olvasom >Stratégiai fókuszváltás: az Eisberg értékesíti közép-európai gyárait a Green Factory-nak
Az Eisberg, a Bell Food Group tagvállalata értékesíti lengyelországi, romániai…
Tovább olvasom >