Eladhatja a Kraft Heinz az olasz Plasmon bébiétel-márkát

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 21. 09:07

A Kraft Heinz ismét fontolóra vette az olasz Plasmon bébiétel-márka eladását, és az esetleges értékesítésben pénzügyi tanácsadó együttműködését is igénybe veszi – értesült a Just Food.

Az amerikai élelmiszeripari óriás a Houlihan Lokey befektetési bankot kérte fel az ügylet előkészítésére. A vállalat egyelőre nem kommentálta az értesüléseket, és a Houlihan Lokey sem nyilatkozott.

A Plasmon értékesítésének terve már 2019-ben, nem sokkal azt követően felmerült, hogy Miguel Patricio vette át a Kraft Heinz vezérigazgatói posztját. Akkor a vállalat végül elállt az üzlettől, sőt, 2019 végén bejelentette, hogy 10 millió eurós beruházást tervez a Plasmon beszerzési és gyártási tevékenységébe.

Andre Maciel, a Kraft Heinz pénzügyi igazgatója egy befektetői konferencián elmondta, hogy az elmúlt hat évben a vállalat átalakította portfólióját, és üzleteinek közel 20%-át értékesítette. Hangsúlyozta, hogy a vállalat felvásárlásai és eladásai szigorú stratégiai és pénzügyi kritériumok mentén zajlanak az organikus növekedés elősegítésének céljával.

A Kraft Heinz jelentése szerint a vállalat éves működési nyeresége 63,2%-kal, 1,7 milliárd dollárra csökkent, miközben árbevétele 25,8 milliárd dollár volt. Az éves nettó nyereség 3,9%-kal 2,74 milliárd dollárra mérséklődött. A vállalat által jelentett árbevétel 3%-kal csökkent, míg az organikus növekedés 2,1%-os visszaesést mutatott.

Kapcsolódó cikkeink