Ekkor lélegezhet fel az EU-s almapiac
Az almapiac nem működik zökkenőmentesen. Az EU almatermése a vártnál magasabb, a fogyasztók viszont kevesebb almát vásárolnak és általában ártudatosabbak. A készletek november 1-jei készletjelentés szerint azonban van remény arra, hogy a jövő év elején már könnyebb lesz a piac helyzete.

(Fotó: PIxabay)
A magas energiaárak, a 100 kg-ra levetített 10 eurós költségemelkedés és az Európát sújtó aszály ellenére is rekordmennyiségű termés alaposan megnehezíti az almatermelők életét. Igaz azonban az is, hogy még nem dolgozták fel a belga és lengyel termést, ami sok más országéval ellentétben alacsonyabb az átlagnál. Ugyan a vásárlók az infláció miatt sokkal árérzékenyebbek és kevesebb almát vásárolnak, a munkaerőhiány és a megnövekedett raktározási árak miatt az elemzők szerint 2023. februárjában stabilabb piacnak örülhetnek az eladók. Főként az Dél-Európából származó Elstar és Gala fajták miatt alakulhat így a helyzet. A szakértők szerint az Unióban minimum 1,5 tonnával csökkenteni kéne az almatermést ahhoz, hogy az almaültetvények gazdaságosan működhessenek a továbbiakban, Németországban például ültetvények kivágásáról is szó esett már.
fruchthandel.de
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek és alkoholmentes italok árnövekedése tovább gyorsult Ausztriában
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >