Az Unilever 11%-kal megemeli az árakat az Egyesült Királyságban, a növekvő költségek miatt
Az Unilever 11%-kal is megemelte több termék árát, például a Marmite, a Pot Noodle, a Magnum és a Dove szappan árát, miközben az egész ellátási láncban az emelkedő költségekkel küzd.

A költség emelkedése bizonytalan és változékony
Az FMCG óriáscég elárulta, hogy az általa vásárolt termékek ára több milliárd fonttal emelkedik idén, de ezt a nyomást az árak emelésével oldja meg.
Az áremelkedések ellenére az Unilever szerint a forgalom az év első felében elérte a 29,6 milliárd eurót (25,1 milliárd GBP), ami 14,9%-os növekedést jelent. és ennek megfelelően növelte értékesítési iránymutatásait. Az első félévben a társaság 8,1%-os alapértékesítés-növekedésről számolt be, a forgalom 14,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A vállalat idén 3,9 milliárd fontnyi inflációt is vár. Ez azonban abból adódik, hogy a vállalat által eladott termékek száma 1,6%-kal csökkent.
„A magas infláció és a lassabb globális növekedés kihívásai ellenére az Unilever a 2021-es lendületünkre építve realizálta első félévi teljesítményét” – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.
Matt Britzman, a Hargreaves Lansdown részvényelemzője szerint „Számos erős márka át akarja hárítani a növekvő költségeket, és az Unilever is ezt teszi – szerencsés, hogy 10%-os áremelés mellett csak 1,6%-os volumencsökkenést ért el. Van egy határ, hogy valaki mennyit fog fizetni egy Magnumért, és azt hallottuk a szupermarketektől, hogy a vásárlók most kezdenek lecsúszni az értékláncban, hogy megőrizzék a bevásárlólisták érintetlenségét. A magasabb árakkal és a gyengébb fogyasztókkal való zsonglőrködés nehéz feladat, egyelőre úgy tűnik, hogy az Unilever tisztességes munkát végez, és ha a körülbelül 600 millió eurós összegű szerkezetátalakítási megtakarítások megvalósulnak, az levezeti a nyomást.”
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Áprilisban emelkedett kissé az euróövezeti infláció
A vártnál nagyobbnak, az előző havival megegyezőnek bizonyult az euróövezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >