Az Unilever 11%-kal megemeli az árakat az Egyesült Királyságban, a növekvő költségek miatt
Az Unilever 11%-kal is megemelte több termék árát, például a Marmite, a Pot Noodle, a Magnum és a Dove szappan árát, miközben az egész ellátási láncban az emelkedő költségekkel küzd.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/supermarket-gc9621bae5_1920.jpg)
A költség emelkedése bizonytalan és változékony
Az FMCG óriáscég elárulta, hogy az általa vásárolt termékek ára több milliárd fonttal emelkedik idén, de ezt a nyomást az árak emelésével oldja meg.
Az áremelkedések ellenére az Unilever szerint a forgalom az év első felében elérte a 29,6 milliárd eurót (25,1 milliárd GBP), ami 14,9%-os növekedést jelent. és ennek megfelelően növelte értékesítési iránymutatásait. Az első félévben a társaság 8,1%-os alapértékesítés-növekedésről számolt be, a forgalom 14,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A vállalat idén 3,9 milliárd fontnyi inflációt is vár. Ez azonban abból adódik, hogy a vállalat által eladott termékek száma 1,6%-kal csökkent.
„A magas infláció és a lassabb globális növekedés kihívásai ellenére az Unilever a 2021-es lendületünkre építve realizálta első félévi teljesítményét” – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.
Matt Britzman, a Hargreaves Lansdown részvényelemzője szerint „Számos erős márka át akarja hárítani a növekvő költségeket, és az Unilever is ezt teszi – szerencsés, hogy 10%-os áremelés mellett csak 1,6%-os volumencsökkenést ért el. Van egy határ, hogy valaki mennyit fog fizetni egy Magnumért, és azt hallottuk a szupermarketektől, hogy a vásárlók most kezdenek lecsúszni az értékláncban, hogy megőrizzék a bevásárlólisták érintetlenségét. A magasabb árakkal és a gyengébb fogyasztókkal való zsonglőrködés nehéz feladat, egyelőre úgy tűnik, hogy az Unilever tisztességes munkát végez, és ha a körülbelül 600 millió eurós összegű szerkezetátalakítási megtakarítások megvalósulnak, az levezeti a nyomást.”
Kapcsolódó cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >