Az Unilever 11%-kal megemeli az árakat az Egyesült Királyságban, a növekvő költségek miatt
Az Unilever 11%-kal is megemelte több termék árát, például a Marmite, a Pot Noodle, a Magnum és a Dove szappan árát, miközben az egész ellátási láncban az emelkedő költségekkel küzd.

A költség emelkedése bizonytalan és változékony
Az FMCG óriáscég elárulta, hogy az általa vásárolt termékek ára több milliárd fonttal emelkedik idén, de ezt a nyomást az árak emelésével oldja meg.
Az áremelkedések ellenére az Unilever szerint a forgalom az év első felében elérte a 29,6 milliárd eurót (25,1 milliárd GBP), ami 14,9%-os növekedést jelent. és ennek megfelelően növelte értékesítési iránymutatásait. Az első félévben a társaság 8,1%-os alapértékesítés-növekedésről számolt be, a forgalom 14,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A vállalat idén 3,9 milliárd fontnyi inflációt is vár. Ez azonban abból adódik, hogy a vállalat által eladott termékek száma 1,6%-kal csökkent.
„A magas infláció és a lassabb globális növekedés kihívásai ellenére az Unilever a 2021-es lendületünkre építve realizálta első félévi teljesítményét” – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.
Matt Britzman, a Hargreaves Lansdown részvényelemzője szerint „Számos erős márka át akarja hárítani a növekvő költségeket, és az Unilever is ezt teszi – szerencsés, hogy 10%-os áremelés mellett csak 1,6%-os volumencsökkenést ért el. Van egy határ, hogy valaki mennyit fog fizetni egy Magnumért, és azt hallottuk a szupermarketektől, hogy a vásárlók most kezdenek lecsúszni az értékláncban, hogy megőrizzék a bevásárlólisták érintetlenségét. A magasabb árakkal és a gyengébb fogyasztókkal való zsonglőrködés nehéz feladat, egyelőre úgy tűnik, hogy az Unilever tisztességes munkát végez, és ha a körülbelül 600 millió eurós összegű szerkezetátalakítási megtakarítások megvalósulnak, az levezeti a nyomást.”
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >