Éjjel-nappal nyitva tartó önkiszolgáló üzletet nyitott az Alza
Közel 200 ezer euróból, mintegy 62 millió forintból létesített az Alza éjjel-nappal nyitva tartó, pénztárosok nélküli, önkiszolgáló üzletet Prágában, amelynek működtetési költsége kevesebb mint a fele a hagyományos üzleteknek – közölte az internetes kereskedelemmel foglalkozó cég magyarországi képviselete az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint az üzlet az egyedi beruházásnak köszönhetően naponta több mint ezer vásárlót tud kiszolgálni 40 olyan szekrénnyel, amely több 100 különböző méretű termékkiadó fiókkal rendelkezik.
A Flora metróállomás melletti boltban a vásárlók a fogadó helyiségben lévő számítógépen adhatják le rendeléseiket, a termékeket pedig kártyás vagy online fizetést követően vehetik át abból a fiókból, amelyhez egy üvegajtón átlépve különböző színű LED égők kísérik.
A rendelés leadásához, illetve a termék részleteiről a boltban elhelyezett számítógépeken videóterminálon keresztül, a termékszegmens szakértőjétől lehet segítséget kérni.
Kitértek arra is, hogy amennyiben a cseh fővárosban, ahol további két ilyen üzlet nyitását is tervezik, a projekt sikeres lesz, az Alza új koncepciójú üzletét más országokban – elsősorban ahol leányvállalatai találhatók, így Magyarországon – is megnyitják majd.
A cseh Alza január 31-én közzétett legfrissebb eredményei szerint tavaly több mint 820 millió eurós bevételt ért el, ami 20,7 százalékkal magasabb az előző évhez képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Enyhébb kannabiszszabályok jönnek Csehországban
2026. január 1-jén lép hatályba a cseh büntető törvénykönyv legújabb…
Tovább olvasom >Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >Nem tetszik a cseh gazdáknak az ukrán mezőgazdasági termékek nagyobb arányú behozatala az Európai Unióba
Veszélyezteti a cseh cukorgyártást a kiválasztott ukrán termékek tervezett nagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Labubu-láz: közel 400%-os profitnövekedéssel száguld a Pop Mart – már a Mattelt és a Sanriót is előzi
A „csúnya-aranyos” Labubu-figurák köré épített őrület, a vakdobozos értékesítés és…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >