Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard – az eddigi legteljesebb kutatás készül az online kereskedelmi piacról
2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi Szövetségen (DKSZ) belüli munkája adta, melyben a GKID és a Mastercard is alapító tagként dolgozik 5 másik céggel közösen azon, hogy támogassa a magyar e-kereskedők fejlődését és határon túli értékesítését.
Közös kutatássorozat évi három alkalommal
Az együttműködés elengedhetetlen részeként a GKID és a Mastercard e-kereskedelmi kutatásokat készít a magyar piacon aktív e-kereskedők részvételével, akikkel megújult formában és felületen valósul meg a kapcsolattartás a jövőben. Ehhez az ekerkutatas.hu oldalon várja a GKID és a Mastercard minden olyan e-kereskedő vállalat regisztrálását, aki a felmérésben való aktív közreműködésen keresztül elsőként kíván értesülni a legújabb trendekről. Az évente 3 alkalommal készülő kutatás első fordulója egy hetes előregisztrációt követően 2023. március 27-én indul.
Részletes riportok az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden szereplőjének
A közös kutatások eredményeit, más hazai és nemzetközi források felhasználása mellett, évente három alkalommal – áprilisban, augusztusban és novemberben – riport formájában is kiadja majd a GKID és a Mastercard.
Az együttműködés eredményeiből a sajtónyilvános összefoglalók mellett Digitális Kereskedelmi Körkép néven összefoglaló riportok is születnek majd, melyek az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden résztvevője számára viszonyítási alapként szolgálhatnak a gazdaság ezen részének aktuális helyzetéről, legyen szó kereskedőről, logisztikai és fizetési szolgáltatóról, vagy épp médiapiaci szereplőről. Emellett a kutatás és a hozzá kapcsolódó Digitális Kereskedelmi Körkép alapot nyújt majd az európai online kereskedelmi statisztikák Magyarországra vonatkozó adataihoz is.
A GKID gondozásában 2010 óta készülnek átfogó e-kereskedelmi riportok, melyek már számos kereskedő, valamint logisztikai és pénzügyi szolgáltató számára jelentettek stratégiai döntéstámogató anyagot az elmúlt évek során.
„Az e-kereskedelmi piac jelenlegi, gyorsan változó, kiszámíthatatlan időszakában felértékelődött a piacismeret és a trendkövetés fontossága, hisz a növekedés már nem magától értetődő. Ebben a turbulens környezetben a Mastercard közreműködésével készülő Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásunk – témái, valamint nagyképet és kontextust adó felépítése miatt – a magyar e-kereskedelmi piac egyik legfontosabb forrásanyagává válhat, hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt”
– értékelte a bejelentés fontosságát Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere.
„Nagyon örülünk, hogy a mostani együttműködéssel egy újabb lépést tehetünk a hazai online e-kereskedelmi szektor megújításában azáltal, hogy a szereplőket friss információkkal látjuk el, miközben be is vonjuk őket a kutatásokba. Ezek a felmérések valós képet adnak majd az aktuális trendekről, így közvetlenül a kereskedők, közvetve pedig az ő ügyfeleik és vásárlóik is haszonélvezői lesznek a most induló projektnek”
– mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Megújult formában, közös név alatt jelenik meg idén a GKID eTOPLISTA rangsora
Az együttműködés keretén belül a kutatások és riportok mellett megújult köntösben, GKID-Mastercard név alatt kerül kiadásra az – immár 7 éve rendszeresen publikált – eTOPLISTA rangsor is, mely a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmú e-kereskedőket mutatja be.
Az együttműködés várható eredménytermékei
- Sajtónyilvános kutatási összefoglalók (április, augusztus, november)
- GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép riportok (április, augusztus, november)
- GKID-Mastercard eTOPLISTA rangsor és kiadvány (május)
- Vedd Fel a Verseny podcast műsorok a Mastercard támogatásával (áprilistól)
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >