Együttműködési megállapodást kötött az Agrármarketing Centrum és a Magyarországi Precíziós Gazdálkodási Egyesület
Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője és Milics Gábor, a Magyarországi Precíziós Gazdálkodási Egyesület (MPGE) elnöke együttműködési megállapodást kötött az AGROmashEXPO nyitónapján. A sajtótájékoztatón ezzel egy időben az egyesület vezetője együttműködési szerződés írt alá az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK), valamint a Szent István Egyetem (SZIE) képviselőjével. A megállapodások célja, hogy a szervezetek az összefogás erejével, közösen segítsék a magyar agrárium és élelmiszergazdaság digitalizációját.
Magyarország agrár csúcsrendezvényén, az AGROmashEXPO-n Daróczi László ügyvezető jelezte, hogy az AMC örömmel vállal partnerséget a precíziós gazdálkodás megismertetésében és hazai elterjesztésében. „Arra törekszünk, hogy szakmai tudásanyunkkal, nemzetközi tapasztalatainkkal, kapcsolatainkkal és a közösség erejével segítsük a szakmai partnerek munkáját, mert ezáltal a magyar agrárium erősödéséhez, versenyképességének emeléséhez, továbbá az élelmiszergazdaság, és mezőgazdasági termelés jövedelmezőségének növeléséhez járulunk hozzá” – mondta Daróczi László.
A rendezvényen a NAK képviseletében Ifj. Hubai Imre arra emlékeztetett, hogy amióta az ember megműveli a földet, azóta törekszik arra, hogy hatékonyabban, precízebben, megalapozottabb szaktudással végezhesse munkáját. A NAK hozzá kíván járulni ahhoz, hogy jobb alkalmazkodóképességgel, jobb válaszokat adjanak a magyar gazdák a kihívásokra – jelentette ki Hubai Imre.
Az eseményen részt vett Tőzsér János, a SZIE rektora és Magyar Ferenc kancellár. A felsőoktatási intézmény rektora arról beszélt: ahol a digitalizáció előtérbe kerül ott fejlődés várható. A rektor beszédében arra is kitért, hogy intézménye és az egyesület a jövőben közös szakmai és tudományos események szervezésében támogatják majd egymást.
Az AKI képviseletében Kemény Gábor arra irányított rá a figyelmet, hogy az Egyesülettel közösen munkálkodva, kutatásaikból építkezve az AKI jövőbe mutató irányokkal tudja segíteni a magyar mezőgazdaságot, hiszen a valós eredmények ismerete a döntéshozókra, a 2020 utáni Közös Agrárpolitikára is kihat.
Somogyi Norbert György, a NAIK stratégiai főigazgató-helyettese közölte: világunkban ma három globális kihívás van, a klímaváltozás, a demográfia és az élelmiszerbiztonság, amelyre innováció nélkül ma már nem lehet megoldásokat találni. Ahogy eddig termeltünk, azt tovább nem fenntartható, a precíziós gazdálkodás e kihívásokra jelent egy megoldási lehetőséget – jelentette ki az elnökhelyettes.
Milics Gábor, az MPGE elnöke megköszönve a partnerek bizalmát arra invitálta a gazdákat, hogy minél többen kövessék nyomon munkásságukat, mely az együttműködési megállapodások megkötését követően precíziós gazdálkodási kerekasztallal folytatódott.
A résztvevők az eseményen mindannyian egyetértettek abban, hogy a digitális technológiák alkalmazásával látványosan fejlődhet a mezőgazdaság, az élelmiszertermelés és a gazdaság hatékonysága, emellett egyre precízebbé és gyorsabbá válhat az ágazati adatgazdálkodás és a kommunikáció is.
Kapcsolódó cikkeink
Új dimenziót nyit a kiskereskedelmi forgalom mérésben a Háztartáspanel – Consumer Panel Hungary GfK Kft. és a Retail Zoom együttműködési megállapodása
Egy rendkívüli jelentőséggel bíró együttműködési megállapodás, mely egyesíti a Háztartáspanel…
Tovább olvasom >Elkezdődött a meggy fogyasztásösztönző kampány
Míg tavaly a vártnál később, idén az időjárási körülmények miatt…
Tovább olvasom >Fedezi a belföldi szükségletet az idei meggytermés
A meggytermelők jó évet zárhatnak, mert kedvezően alakult az időjárás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >