Együttműködési megállapodást kötött a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete (MÉKISZ) az Önszabályozó Reklám Testülettel
Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete (MÉKISZ) az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), amelyben magasabb szintre emelte az elmúlt években operatív szinten zajló kooperációját, egyben megerősítette az etikus és felelős reklámtevékenység területén végzendő együttműködést. A megállapodás legfontosabb elemeként a saját etikai kódexszel rendelkező szakmai szervezet jövőben az étrend-kiegészítő reklámok tartalmával kapcsolatos etikai eljárásokat az ÖRT-re, mint független szervezetre bízza.
A MÉKISZ számára kiemelten fontos, hogy az étrend-kiegészítő kategória szereplői megfelelő támogatást kapjanak a jogszerű és etikus reklámozási gyakorlatról akár már a reklámkészítés folyamata során. Az étrend-kiegészítő kategória különös érzékenysége miatt mind a fogyasztók részéről érkező panaszok mind pedig a versenytársak között panaszügyek gyors, szakszerű rendezése is nagy hangsúlyt igényel. A MÉKISZ saját etikai kódex tartalmát kellő szakmai gondossággal – az ÖRT feladatkörével kiegészítve -, a fentiek figyelembevételével aktualizálta, frissítette.
„Az ÖRT tevékenységében rendkívül fontos, történelmi pillanat a jelenlegi megállapodás. A Sörszövetség, a Szeszipari, valamint a Kozmetikai szövetség mellett egy elismert, nagy tagsági bázissal rendelkező szakmai szervezettel lépünk stratégiai együttműködésre. A testület kategóriában érintett tagjai már eddig is vállalták, hogy a jogi előírásokon túlmutató Magyar Reklámetikai Kódex előírásait is betartják, és döntéseinket figyelembe is veszik, elfogadják. Az a tény, hogy a MÉKISZ a saját belső kódexének reklámozással kapcsolatos pontjaiban az ÖRT-t -ismeri el szakmai partnerként, valamint az eljárások során annak eljárásrendjét, döntését elfogadja az önszabályozás hazai gyakorlatában kiemelt jelentőségűnek mondható. Az ÖRT független szakértői munkájának elismeréseként tekintek erre a megállapodásra, és büszke vagyok arra, hogy egy komoly hagyományokkal rendelkező szakmai szervezet, mint a MÉKISZ példát mutat az iparági szereplők számára”
– fogalmazott dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke.
„Felelős szakmai szervezetként és az etikus reklámozás iránt elkötelezett tagságunk számára nagyon fontos, hogy az étrend-kiegészítő kategória szereplőinek reklámozási gyakorlata során felmerülő kérdéseikre naprakész és gyors segítséget kapjanak, illetve, hogy a jogsértő és etikátlan reklámozást a lehető legnagyobb hatékonysággal tudjuk kezelni, megszüntetni, hiszen egy a magyar gazdaság számára is fontos termékkategória hírneve megérdemli a védelmet. Ehhez a küldetéshez a piacon elérhető, hiteles és mindenki számára elfogatott szakmai szervezet támogató munkájára van szükségünk és a partnert a korábbi együttműködéseink tapasztalatai alapján az ÖRT személyében találtuk meg. Bízom abban, hogy az ÖRT-vel kötött megállapodás nagyban segíteni fogja tagjaink napi munkáját és védi a kategória hírnevét a jogszerűtlen és etikátlan reklámozókkal szemben. Nagyon sok közös feladat vár ránk, de hiszünk abban, hogy a két szakmai szervezet összefogásával látható eredményeket fogunk elérni a pozitív reklámozási gyakorlat területén. Felelős szervezetként ezért is döntöttünk arról, hogy magasabb szintre emeljük az együttműködést a reklámszakmai partnerünkkel”
– hangsúlyozta Dr. Bérci István, a MÉKISZ elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >