Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel
A hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését tűzte ki közös célként a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, melynek keretében együttműködési megállapodást kötöttek. A két szervezet a továbbiakban kölcsönösen támogatja egymás tevékenységét.
Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, mely a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését támogatja mind az EU egységes piacán, mind a harmadik országokkal folytatott külkereskedelemben.
A Lidl elkötelezett a hazai élelmiszeripari beszállítók fejlődésének támogatásában. Alapvető célja, hogy minél több magas minőségű magyar termék kerüljön nemcsak a hazai, hanem az exportpiaci célországokban található polcok kínálatába is. A Lidl a magyar beszállítók nemzetközi piacon való megjelenését több módon segíti.
A Lidl Magyarország kész a HEPA-val történő partnerségi szerep kialakítására mind a piac, mind a kormányzat irányába, ahol a közös stratégiai együttműködés megvalósítása a cél. Ennek keretében a cég a magyar termékek exportpiacra jutása kapcsán szeretné tevékenységét fejleszteni. Ilyen célkitűzés az Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program kialakításában való részvétel, a magyar termékek részére export platform nyújtása a külföldi piacra lépéshez, de kiemelten fontos cél az aktív fogyasztói szemléletformálás is. A Lidl Beszállítói Akadémia és a Lidl Akadémia Plusz a hazai termelők támogatására, a beszállítói partnerkör bővítésére és a magyar termékek arányának növelésére szolgál.
„Vállalatunk nem titkolt célja, hogy a magyar gazdaság meghatározó motorja legyen, és ez működésünk minden területére kihat. A „Lidl a magyar beszállítókért” programunkon keresztül hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy helyzetbe hozzuk a magyar vállalkozásokat és minél több hazai termék kerüljön az áruházak polcaira mind belföldön, mind a külpiacokon. Ennek eredményeként tavaly 170 beszállítónk 726 terméke jutott el 28 országba mintegy 81 milliárd forint értékben. A HEPA-val való együttműködési megállapodás most egy újabb mérföldkövet jelent nem csak számunkra, de a magyar vállalkozások számára is. Ennek köszönhetően még magasabb szintre emeljük a magyar termelők és vállalkozások támogatását és a Nemzeti Exportstartégiával összhangban lévő kezdeményezések megvalósításával még inkább hozzájárulhatunk az ország versenyképességéhez”
– mondta Hajdu Péter, a Lidl Magyarország értékesítési ügyvezető igazgatója.
A Schwarz Csoport nagyobbik tagja a Lidl, világviszonylatban az egyetlen olyan kiskereskedelmi hálózat, amely a legjobb ötben európai vállalatként jelen van.
Jelenleg országszerte 4 logisztikai központtal és 191 áruházzal rendelkezik, valamint több mint 8500 fő munkavállalót foglalkoztat a vállalat. Mindemellett már 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg a Lidl polcain.
A 2020-as bruttó forgalmi adatok alapján az FMCG kereskedelmi láncok közül hazai viszonylatban a Lidl már az első helyen szerepelt, és ezt a pozícióját a 2021-es év forgalmi adatai alapján továbbra is megőrizte. Emellett kiemelkedő sikereket ért el a borok exportjában is -, ahol 2021-ben a teljes hazai palackos bor, pezsgőfélék exportjának meghatározó részét bonyolította le mintegy 7,9 milliárd forint értékben.
„A ma aláírt közös együttműködés lehetőséget nyit a Lidl Beszállítói Akadémia export tematikájának fejlesztésére, a HEPA meglévő élelmiszeripari ügyfelei számára pedig alkalom nyílik olyan szakmai konzultációra, amely segíti a Lidl beszállítói láncba való csatlakozást. Ezen kívül az exportfejlesztési stratégiában nevesített hús- és baromfiipari, valamint a zöldség- és gyümölcstartósító ipari vállalkozások számára közös beszállítói napokon, a hazai élelmiszeripari export lehetőségekkel kapcsolatos szakmai workshopokon, továbbá tudásmegosztásra szolgáló eseményeken való részvételt kínálva támogatjuk a vállalkozások fejlődését.”
– mondta Dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója.
A Lidl több témakör mentén kész, a HEPA-val való együttműködésre lépni – immár formális stratégiai keretek között melyek közül kiemelt szerepet kap a „Nemzeti Exportstratégia 2019-2030” célkitűzéseivel összhangban lévő kezdeményezések megvalósítása.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >