Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel
A hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését tűzte ki közös célként a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, melynek keretében együttműködési megállapodást kötöttek. A két szervezet a továbbiakban kölcsönösen támogatja egymás tevékenységét.

Aláírás
Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, mely a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését támogatja mind az EU egységes piacán, mind a harmadik országokkal folytatott külkereskedelemben.
A Lidl elkötelezett a hazai élelmiszeripari beszállítók fejlődésének támogatásában. Alapvető célja, hogy minél több magas minőségű magyar termék kerüljön nemcsak a hazai, hanem az exportpiaci célországokban található polcok kínálatába is. A Lidl a magyar beszállítók nemzetközi piacon való megjelenését több módon segíti.
A Lidl Magyarország kész a HEPA-val történő partnerségi szerep kialakítására mind a piac, mind a kormányzat irányába, ahol a közös stratégiai együttműködés megvalósítása a cél. Ennek keretében a cég a magyar termékek exportpiacra jutása kapcsán szeretné tevékenységét fejleszteni. Ilyen célkitűzés az Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program kialakításában való részvétel, a magyar termékek részére export platform nyújtása a külföldi piacra lépéshez, de kiemelten fontos cél az aktív fogyasztói szemléletformálás is. A Lidl Beszállítói Akadémia és a Lidl Akadémia Plusz a hazai termelők támogatására, a beszállítói partnerkör bővítésére és a magyar termékek arányának növelésére szolgál.
„Vállalatunk nem titkolt célja, hogy a magyar gazdaság meghatározó motorja legyen, és ez működésünk minden területére kihat. A „Lidl a magyar beszállítókért” programunkon keresztül hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy helyzetbe hozzuk a magyar vállalkozásokat és minél több hazai termék kerüljön az áruházak polcaira mind belföldön, mind a külpiacokon. Ennek eredményeként tavaly 170 beszállítónk 726 terméke jutott el 28 országba mintegy 81 milliárd forint értékben. A HEPA-val való együttműködési megállapodás most egy újabb mérföldkövet jelent nem csak számunkra, de a magyar vállalkozások számára is. Ennek köszönhetően még magasabb szintre emeljük a magyar termelők és vállalkozások támogatását és a Nemzeti Exportstartégiával összhangban lévő kezdeményezések megvalósításával még inkább hozzájárulhatunk az ország versenyképességéhez”
– mondta Hajdu Péter, a Lidl Magyarország értékesítési ügyvezető igazgatója.
A Schwarz Csoport nagyobbik tagja a Lidl, világviszonylatban az egyetlen olyan kiskereskedelmi hálózat, amely a legjobb ötben európai vállalatként jelen van.
Jelenleg országszerte 4 logisztikai központtal és 191 áruházzal rendelkezik, valamint több mint 8500 fő munkavállalót foglalkoztat a vállalat. Mindemellett már 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg a Lidl polcain.
A 2020-as bruttó forgalmi adatok alapján az FMCG kereskedelmi láncok közül hazai viszonylatban a Lidl már az első helyen szerepelt, és ezt a pozícióját a 2021-es év forgalmi adatai alapján továbbra is megőrizte. Emellett kiemelkedő sikereket ért el a borok exportjában is -, ahol 2021-ben a teljes hazai palackos bor, pezsgőfélék exportjának meghatározó részét bonyolította le mintegy 7,9 milliárd forint értékben.
„A ma aláírt közös együttműködés lehetőséget nyit a Lidl Beszállítói Akadémia export tematikájának fejlesztésére, a HEPA meglévő élelmiszeripari ügyfelei számára pedig alkalom nyílik olyan szakmai konzultációra, amely segíti a Lidl beszállítói láncba való csatlakozást. Ezen kívül az exportfejlesztési stratégiában nevesített hús- és baromfiipari, valamint a zöldség- és gyümölcstartósító ipari vállalkozások számára közös beszállítói napokon, a hazai élelmiszeripari export lehetőségekkel kapcsolatos szakmai workshopokon, továbbá tudásmegosztásra szolgáló eseményeken való részvételt kínálva támogatjuk a vállalkozások fejlődését.”
– mondta Dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója.
A Lidl több témakör mentén kész, a HEPA-val való együttműködésre lépni – immár formális stratégiai keretek között melyek közül kiemelt szerepet kap a „Nemzeti Exportstratégia 2019-2030” célkitűzéseivel összhangban lévő kezdeményezések megvalósítása.
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >Olimpikonnal társulva bővíti fehérjekínálatát a Lidl Írországban
A Lidl Ireland az olimpikon és kétszeres Európa-bajnok David Gillickkel…
Tovább olvasom >Hagyományok és újragondolt receptek
A húsvét nemcsak a tavasz és az újjászületés ünnepe, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >