Együttműködési megállapodást kötött a GVH és a Márkaszövetség
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint a hazai FMCG-iparágat képviselő Magyar Márkaszövetség között létrejött megállapodás célja, hogy támogassa a gazdasági versenyre irányadó jogszabályok és etikai normák tiszteletben tartására törekvő, azokat a vállalati gyakorlatba ültető szemlélet megerősödését.
A piaci verseny tisztasága egyszerre állami, vállalkozói és fogyasztói érdek, mely elsősorban a versenytörvény betartásával juthat érvényre. Friss kutatások szerint lassan, de fokozatosan nő a piaci versenyt támogató hazai vállalkozók aránya, ám a hazai cégvezetők jelentős része a versenyjogi megfelelés fogalmáról továbbra sem hallott. Többek között ezen a helyzeten is javítani kíván a GVH és a Márkaszövetség által ma aláírt együttműködési megállapodás, mely a felek folyamatos szakmai párbeszédének és kölcsönös tájékoztatási tevékenységének kereteit rögzíti.
Az együttműködési megállapodást a GVH részéről aláíró Tevanné dr. Südi Annamária, a GVH főtitkára kiemelte, a versenyjogi megfelelés nem pusztán jogszabályi kérdés, hanem egy attitűd, morális és etikai elkötelezettség, amelynek hiánya végső soron versenyhátrányt is eredményezhet. „A változáshoz azonban szemléletváltás és kultúraváltás is szükséges. Ennek érdekében indította el a GVH 2012-ben a „Tiszta verseny, tiszta nyereség” szlogennel a megfelelést középpontba helyező szemléletformáló tájékoztató kampányát, majd folytatta 2015-ben a „Nem marad köztetek” elnevezésű kartell-ellenes figyelemfelhívó kampányával. Örömünkre szolgál, hogy a ma aláírt megállapodás keretében nemcsak közvetlenül a Márkaszövetség 60 tagvállalatát érjük el, hanem közvetve azok mintegy 30 ezer hazai KKV beszállítóját is.” – tette hozzá a GVH főtitkára.
Dr. Fábián Ágnes, a Márkaszövetség alelnöke szerint elengedhetetlen, hogy a vállalkozások mellett az azokat képviselő kamarák, egyesületek, szakmai szövetségek is legyenek tisztában a saját tevékenységük versenyjogi korlátjaival. A hatékony érdekvédelem ugyanis nem mehet a jogszerűség rovására, nem vezethet összebeszéléshez, kartellezéshez, mert ennek súlyos anyagi és morális következményei lehetnek mind a tagvállalatok, mind az őket képviselő szervezetek vonatkozásában. „Büszkék vagyunk rá, hogy a Márkaszövetség az érdekvédelmi szektorban elsőként, már közel tíz éve létrehozta saját versenyjogi megfelelési programját, és azt azóta is szigorúan betartja és betartatja. Következetesen támogatjuk a GVH versenypártoló tevékenységét, a versenykultúra fejlesztése érdekében tett erőfeszítéseit, mert az erős és tisztességes verseny nemcsak a vállalkozások és a fogyasztók számára eredményez közvetlen jóléti hatásokat, hanem a nemzetgazdaság egészének is.” – hangsúlyozta a Márkaszövetség alelnöke.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >