Együttműködési megállapodást kötött a GVH és a Márkaszövetség
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint a hazai FMCG-iparágat képviselő Magyar Márkaszövetség között létrejött megállapodás célja, hogy támogassa a gazdasági versenyre irányadó jogszabályok és etikai normák tiszteletben tartására törekvő, azokat a vállalati gyakorlatba ültető szemlélet megerősödését.
A piaci verseny tisztasága egyszerre állami, vállalkozói és fogyasztói érdek, mely elsősorban a versenytörvény betartásával juthat érvényre. Friss kutatások szerint lassan, de fokozatosan nő a piaci versenyt támogató hazai vállalkozók aránya, ám a hazai cégvezetők jelentős része a versenyjogi megfelelés fogalmáról továbbra sem hallott. Többek között ezen a helyzeten is javítani kíván a GVH és a Márkaszövetség által ma aláírt együttműködési megállapodás, mely a felek folyamatos szakmai párbeszédének és kölcsönös tájékoztatási tevékenységének kereteit rögzíti.
Az együttműködési megállapodást a GVH részéről aláíró Tevanné dr. Südi Annamária, a GVH főtitkára kiemelte, a versenyjogi megfelelés nem pusztán jogszabályi kérdés, hanem egy attitűd, morális és etikai elkötelezettség, amelynek hiánya végső soron versenyhátrányt is eredményezhet. „A változáshoz azonban szemléletváltás és kultúraváltás is szükséges. Ennek érdekében indította el a GVH 2012-ben a „Tiszta verseny, tiszta nyereség” szlogennel a megfelelést középpontba helyező szemléletformáló tájékoztató kampányát, majd folytatta 2015-ben a „Nem marad köztetek” elnevezésű kartell-ellenes figyelemfelhívó kampányával. Örömünkre szolgál, hogy a ma aláírt megállapodás keretében nemcsak közvetlenül a Márkaszövetség 60 tagvállalatát érjük el, hanem közvetve azok mintegy 30 ezer hazai KKV beszállítóját is.” – tette hozzá a GVH főtitkára.
Dr. Fábián Ágnes, a Márkaszövetség alelnöke szerint elengedhetetlen, hogy a vállalkozások mellett az azokat képviselő kamarák, egyesületek, szakmai szövetségek is legyenek tisztában a saját tevékenységük versenyjogi korlátjaival. A hatékony érdekvédelem ugyanis nem mehet a jogszerűség rovására, nem vezethet összebeszéléshez, kartellezéshez, mert ennek súlyos anyagi és morális következményei lehetnek mind a tagvállalatok, mind az őket képviselő szervezetek vonatkozásában. „Büszkék vagyunk rá, hogy a Márkaszövetség az érdekvédelmi szektorban elsőként, már közel tíz éve létrehozta saját versenyjogi megfelelési programját, és azt azóta is szigorúan betartja és betartatja. Következetesen támogatjuk a GVH versenypártoló tevékenységét, a versenykultúra fejlesztése érdekében tett erőfeszítéseit, mert az erős és tisztességes verseny nemcsak a vállalkozások és a fogyasztók számára eredményez közvetlen jóléti hatásokat, hanem a nemzetgazdaság egészének is.” – hangsúlyozta a Márkaszövetség alelnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Rigó Csaba Balázs: több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki 2024-ben a GVH
Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági…
Tovább olvasom >Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ipari termelés 4,2 százalékkal mérséklődött novemberben
2024 novemberében az ipari termelés volumene 4,2, munkanaphatástól megtisztítva 2,9…
Tovább olvasom >Globális trendek – élelmiszeripari insightok
Az élelmiszeripar globális trendjeinek és innovációinak vezető platformjaként működő SIAL…
Tovább olvasom >Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >