Együttműködési megállapodást kötött a GVH, az MNB és az NFH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH), a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH)együttműködési megállapodást kötött a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (Fttv.) következetes érvényesítéséért.
A három hatóság az alábbi megosztásban rendelkezik hatáskörrel a 2008. szeptember 1-jén hatályba lépett Fttv.-ben meghatározott kereskedelmi gyakorlatok vizsgálatára:
• a GVH jár el a versenyt érdemben érintő valamennyi ügyben, kivéve, ha a jogsértést csak címkén vagy a használati és kezelési útmutatóban követik el,
• az MNB jár el a pénzügyi szervezeteket érintő ügyekben, ha azok a versenyt érdemben nem érintik,
• az NFH jár el a versenyt érdemben nem érintő, nem pénzügyi tárgyú ügyekben.
A hatóságok célja, egyben kötelezettsége hogy az Fttv. alkalmazásakor hatékonyan működjenek együtt a jogbiztonság, a törvényes fogyasztói jogok védelme, illetve a vállalkozások számára kiszámítható jogi környezet létrehozása érdekében. Az együttműködés különösen a szervezetek jogalkalmazási gyakorlatának kölcsönös megismerését, az anyagi és az eljárásjogi szabályok egységes alkalmazását, a hatásköri összeütközések elkerülését, illetve az esetleges hatásköri viták rendezésének előmozdítását szolgálja.
A GVH, az MNB és az NFH együttműködésének részleteit a hatóságok közötti megállapodás rendezi, amelynek teljes szövege a hatóságok honlapjain, a www.gvh.hu, www.mnb.hu, www.nfh.huoldalon olvasható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >