Együtt kutatja a márkák és vállalatok fejlődési lehetőségeit a Nielsen és a Superbrands

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 17. 00:06

A Nielsen ahogy a világ 82 országában, úgy Magyarországon is a Superbrands piackutató partnere. A Superbrands a márkaértéket díjazó egyetlen rendszer hazánkban – és egyben a világ legnagyobb ilyen jellegű programja.

A nemzetközi Superbrands szervezet minden évben kitünteti a legjobb és legerősebb termék-márkákat, illetve vállalatokat; idén 82 országban adják át a díjakat, Magyarországon ebben az évben ötödik alkalommal. 
A szakemberekből álló zsűri a Magyar Szabadalmi Hivatal adatbázisából választja ki az év Superbrandjeit, a Nielsen pedig feltárja a programban résztvevő márkákról a fogyasztók, illetve az üzleti élet döntéshozóinak véleményét.
A fogyasztók erős márkák iránti bizalmát bizonyítja, hogy  a Nielsen folyamatos piackutatásai adatai szerint az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriák vezető márkáinak többségénél nem csökkent a piaci részesedés az utóbbi időben sem.
A márkaérték jelentőségét a kereskedelem közvetíti a gyártók felé. A kereskedelmi vállalatok felső vezetőinek legfontosabb igénye gyártó partnereikkel szemben, hogy ismert, keresett, eladható márkatermékeket állítsanak elő. Ez a szempont 1-től 100-ig terjedő skálán 96 pontot kapott, amikor a Nielsen legutóbb felmérte a kereskedők partnereikkel való elégedettségét. Közvetlenül ezután következik 94 ponttal, fontosság tekintetében a szállítások pontossága. Összesen 50 tényező fontosságát rangsorolták a megkérdezett kereskedők, akik a  legelégedettebbek a felkínált márkák ismertségével, keresettségével és eladhatóságával.



Kapcsolódó cikkeink