Egyszerű lehetne…

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 05. 01. 08:00

…mármint magas árréssel fagylaltot eladni! Ha közhelyszámba is megy: a vendég az élmény kedvéért megy a vendéglátóhelyre – és ez a fagylaltokra is vonatkozik. Ennek megfelelően egy pohárban, tányéron szervírozott fagylaltdesszertet nem lehet díszítés nélkül felszolgálni!Az ostyák, csokoládédíszek, szóratok, öntetek, krokantok, kandírozott gyümölcsök és magvak, friss gyümölcsök nem csak a szem számára teszik tetszetősebbé, eladhatóbbá a terméket, de azok élvezeti értékét is emelik. A háttéripar pedig megfelelő bázist tud biztosítani a fagylalt dekorálásához – fogalmazza meg a legalapvetőbb igazságot Golobits Miklós, a cukrászati alapanyagokat gyártó Bisquit Kft. ügyvezetője.
25 éve már, hogy az első magyar cég, a Pécsi Cornett cukros fagylalttölcséreket, ostyarollit, ostyaszívet és egyéb speciális ehető díszítőelemeket kezdett gyártani, a cukrásztársadalom legnagyobb örömére. Ez volt a kezdet! Ahogy itthon a vendég igénye – és ami ugyancsak fontos, cukrászaink ambíciója – nőtt, úgy lett egyre fontosabb a fagylalttermékek és -desszertek dekorálása. Csak fantázia, kis ügyesség és belső indíttatás kell a fagylaltkelyhek elkészítéséhez – állítja Pécsi Géza tulajdonos.
„Partnereinket a színesebb, feltűnőbb, de ízléses, az ízesítésnek is megfelelő díszítés alkalmazására ösztönözzük. Ha a felszolgáló kivisz egy jól díszített, gusztusos fagylaltkelyhet, valószínű, hogy mások is megkívánják, és megrendelik azt! A szép fagylaltkelyhek magasabb árréssel értékesíthetők” – ez Mészáros Gábor, a cukrászati dekorációkra specializálódó Mekogel Kft. ügyvezetőjének állásfoglalása.
A folyékony díszítőtermékeket a szakma két csoportra osztja: a márványozásra (variegálás) használt öntetek a fagylaltba kerülnek, a toppingokkal pedig a kész fagylaltok tetejét díszítik. „A márványozás célja kettős: a fagylaltok speciálisan ízesíthetők, és látványos szín- és formavariációkat lehet elérni a kész terméken. Látványos és ízekben is harmonizál egy fehér joghurt, eper-, áfonya- vagy málnamárványozóval, ugyanilyen a sztracsatella- vagy vaníliafagylaltba behúzott csokoládéréteg” – avat be a részletekbe Golobits Miklós. Természetesen a jó minőségű anyagok felhasználása kihat a fagylalt minőségére, és nagymértékben növelheti a termék eladhatóságát is. Magyarországon ma szinte bármelyik gyártó készítménye megvásárolható, és mindenki ízlése szerint válogathatja össze a neki tetsző készítményeket.
A szilárd halmazállapotú dekorációs anyagok tárháza ennél is jóval nagyobb – hiszen jószerével bármit díszítőeszköznek tekinthetünk, amit ha a fagylaltra teszünk, harmonizál annak ízével (vagy jól ellenpontozza azt), legyen szó egy gerezd csokoládéról, apróra vágott pisztáciáról vagy mogyoróról, esetleg egy marék M&M cukorkáról, vagy ahogy Pécsi úr egyszerű „receptje” szól: egy csokoládéba vagy öntetbe mártott ostyadarabról.
Persze leggyakrabban késztermékeket használnak erre a célra. A forgalmazók hihetetlen minőségi, íz- és formaválasztékban kínálnak – legtöbbször önmagukban is nagy élvezeti értékű – ehető díszítőelemeket (néha még diabetikusakat is, mint például a Bisquit Diabella márkanevű termékei).
A legmagasabb minőségűek közé tartoznak például a Good-will Kft. termékei; Dani Csilla ügyvezető igazgató elmondása szerint több mint ötvenféle belga alapanyagból készült csokoládédíszt, -forgácsot, -rudat, -kelyhet árulnak
– utóbbiak fő vonzereje, hogy a desszerttel együtt a „tányér” is elfogyasztható.
Dani Csilla úgy véli: egyre nagyobb hangsúlyt kap a díszítésben is a természetes alapanyagok használata. A kakaós bevonómasszából készített díszeket kiváltják a valódi csokoládédekorációk, és magától értetődik a friss, különleges gyümölcsök használata. A Goodwill Kft. választékában kristályosított, természetes virágok (rózsa, jázmin, ibolya) is találhatók, amelyeket speciális eljárással dolgoznak fel élelmiszeriparban használható exkluzív termékekké.
Lenyűgöző a fagylaltdekorációknak az a bősége, amit olasz gyártók nyújtanak a vásárlónak. A Mekogel és a Pécsi Cornett Kft. is forgalmazza például a Bigatton cég termékeit. E sorok írója tátott szájjal nézte sorban az édes hozzávalók fotóit (www.bigatton.com – innen illusztrációink is): szárított és kandírozott gyümölcsök különböző formában, ízesített creáliák, mini „süteménycsodák”, és persze az ostyarudak minden elképzelhető ízben. Talán nincs messze az idő, amikor a hazai kollégák is ilyesmikkel ámíthatják, és köthetik magukhoz a fagylalt szerelmeseit.

Kapcsolódó cikkeink