Egyszerű adminisztráció jellemzi az étkezési utalványokat
A béren kívüli juttatások utalványos formájával kapcsolatban gyakran elhangzik, hogy körülményes és nehézkes az adminisztráció. Erre cáfol rá a BellResearch által végzett felmérés, amelyben a cégek 90 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az utalványok adminisztrációja egyszerű. A felmérés többek között arra kereste a választ, hogy milyen az utalványok megítélése a munkáltatók körében, mit gondolnak a béren kívüli juttatás ezen formájáról.
Magyarországon hozzávetőlegesen 2,5 millió ember használ papíralapú étkezési utalványokat a napi meleg étkezés és fogyasztásra kész étel vásárlására. Ezt a juttatási formát több mint közel 50 000 munkáltató használja motivációs eszközként. A BellResearch 2011 januárjában 600 cég és intézmény megkérdezésével végzett felmérése szerint az utalványt alkalmazó szervezetek 82 százalékának szemében ez egyfajta törődést jelent az alkalmazottak irányában. A kutatás alapján a megkérdezett munkáltatók többsége elégedett az utalványos rendszerrel, nem jelent számukra különös adminisztrációs terhet, rugalmas juttatási formának gondolják a rendszert.
Több szolgáltató is megjelent már a piacon kártyaalapú szolgáltatással, melyek elsősorban a munkáltató adminisztrációs terheinek csökkentését ígérik. Ezt az adminisztrációt a fenti kutatás alapján a cégek többsége valójában nem éli meg teherként. Azonban a másik oldalon a felhasználói tapasztalatok alapján ezen új kártyák elköltési lehetősége még igen korlátozott.
A béren kívüli juttatások területén piacvezető Sodexo Motivációs Rendszerek szerint a béren kívüli juttatások formájára vonatkozó munkáltatói igényt minden esetben egyedileg kell elbírálni és a felmerülő problémákra személyre szabottan kell megtalálni a választ. Emellett nagyon fontos figyelembe venni a felhasználói igényeket is, hiszen a kártyához technikai háttérként POS terminál szükséges, mely még Magyarországon nagyon sok helyen nem található meg. Azon cégek számára, a hagyományos utalványos megoldás a legmegfelelőbb, akiknél elsődleges szempont a juttatás széleskörű elkölthetősége és a nagyobb elfogadóhely-hálózat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >