Egységes nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési szabályzatot adott ki a Lidl
A zöldségek és gyümölcsök termelésére, beszállítására, annak átláthatóságára és a fenntarthatóságra vonatkozó egységes nemzetközi irányelveket dolgozott ki a világ 29 országában jelen lévő Lidl. Hazánkban a Lidl Magyarország február 1-jétől vezeti be a nemzetközi beszerzési szabályzatot, ám az áruházláncnak jelenleg éves szinten közel 67.000 tonna terményt biztosító magyarországi beszállítók már a most közzétett irányelvek alapján végzik munkájukat.
A zöldségek és gyümölcsök beszerzését nemzetközileg egységesen meghatározó irányelvet dolgozott ki a Lidl. A világ 29 országában megtalálható áruházlánc beszerzési szabályai rögzítik mindazokat a termelésre, beszállításra, átláthatóságra és fenntarthatóságra vonatkozó szigorú minőségi elvárásokat, amelyeket a Lidl – földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül – partnereivel szemben támaszt; ugyanakkor kiemeli mindazokat a garanciákat és vállalásokat is, amelyeket a világ egyik meghatározó áruházláncaként biztosít zöldség-gyümölcs beszállítói számára.
Hazánkban a Lidl Magyarország február 1-jén vezeti be a nemzetközi irányelveket, amelyek egyebek mellett kiemelik, hogy minden Lidl partnernek rendelkeznie kell GlobalG.A.P – egy, az ISO-hoz hasonlatos, kifejezetten a mezőgazdasági termesztésre vonatkozó nemzetközi minőségbiztosítási – tanúsítvánnyal, míg a hatósági határértékeket illetően a törvényi előírásoknál is jóval szigorúbb önkorlátozást ír elő partnerei számára a Lidl. Szintén kiemelt szerepet kap a zöldségek és gyümölcsök eredetigazolása, azaz, a termékeknek az áruházak polcaitól egészen a termőföldig visszakövethetőnek kell lenniük, valamint fontos kérdésként kezeli a Lidl az úgynevezett hűtési lánc kialakítását. A termények ugyanis a raktározás és szállítás alatti korszerű hűtési eljárásokkal tarthatók frissen. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően az olyan, frissességüket gyorsan elvesztő hazai termények, mint a fejessaláta, az újhagyma, a gomba, vagy a csomósretek, 24 óra alatt az áruházak polcaira kerülnek a magyarországi termőföldekről; de a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök – mint a burgonya, a sárgarépa, az alma, a körte, a vöröshagyma, a cékla, az uborka, a paradicsom, vagy a paprika – is alig 48 óra alatt a Lidl Magyarország áruházaiba érnek.
Hazánkban elsősorban a kistermelőket gazdasági csoportokba fogó Termelői Értékesítő Szervezetektől (TÉSZ-ektől) és a Lidl-nek közvetlenül termesztő nagytermelőktől érkezenek a friss zöldségek és gyümölcsök a polcokra. „Bár a szigorú minőségi követelmények most öltöttek nemzetközi szinten egységes formát, a Lidl Magyarország számára jelenleg éves szinten közel 67.000 tonna terményt biztosító hazai beszállítók számára nem tartalmaz újdonságot a frissen közzétett irányelv, hiszen többségük már a Lidl 2004-es magyarországi piacra lépése óta együttműködik a vállalattal és már a kezdetektől a Lidl németországi központjában lefektetett követelményeknek megfelelve végzi munkáját. A Global G.A.P. hazánkban már 2017 január 1-jétől kötelező érvényű tanúsítvány, és mind a nyomon követhetőség, mind a korszerű hűtés általános gyakorlat a hazai beszállítóinknál” – emeli ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Annak érdekében, hogy a Lidl Magyarország a jelenleginél is nagyobb arányban kínálhasson termékei körében magyar árut, valamint, hogy támogassa a hazai termelőket, 2013-ban létrehozta a „Lidl a magyar beszállítókért” programot. A programhoz kapcsolódó Beszállítói Akadémia rendezvénysorozat eseményein a hazai termelők a szakmai szervezetek képviselőinek segítségével pontos képet kaphatnak az egyes területek helyzetéről, a fejlődési lehetőségekről, valamint közvetlenül egyeztethetnek a Lidl munkatársaival arról, miként válhatnak az áruházlánc beszállítóivá. 2017-ben az ország négy régiójában megtartott – alkalmanként egy-egy termékcsoport: a szépségápolás, a zöldség-gyümölcs és csomagolt magvas termékek, a tisztítószerek, valamint a friss húsok köré szerveződött – rendezvénysorozat kiemelkedő sikerrel zárult: 140 hazai kis- és középvállalat képviselője vett azon részt. A Lidl Magyarország így 2017-ben is több egyeztetést kezdeményezhetett hazai zöldség és gyümölcstermesztőkkel – akik között már bio-termelők is találhatók.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >