Egyre zöldebb úton a Rossmann
Újrahasznosított alumíniumváz és 100%-ban újrahasznosítható, cserélhető műanyagfej – a Skoonex startup által tervezett környezetbarát fogkefe nyerte el a Rossmann Magyarország szándéknyilatkozatát a 2021. december 1-jén megrendezett, zöld startupoknak szóló, Startup Plastic Surgery program pitch versenyén. A drogériahálózat vállalást tett arra vonatkozóan, hogy amennyiben a termék egy bizonyos fázisba ér, belistázza polcaira.
Főtámogatóként csatakozott idén a Rossmann Magyarország a Startup Plastic Surgery programhoz. A Klímainnovációs Közösség által indított akcelerátor program olyan startupötletek megvalósulását segíti, amelyek megoldást nyújtanak a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra. A drogériahálózat ezen felül egy különdíjat is felajánlott, miszerint a kiválasztott startup termékét beemeli termékportfóliójába. A felajánlást végül a Skoonex csapata kapta, akik egy két elemből álló, környezetbarát fogkefét terveztek.
„A Rossmann számára kiemelten fontos ügy a fenntarthatóság. Ezt mutatja többek közt a Startup Plastic Surgery-vel való együttműködésünk is. Hisszük, hogy a változás elindulásához néha elég egy jó ötlet, kitartás és egy támogató közeg. Ebben az egyenletben szeretnénk támogató közeg lenni olyan ambiciózus ötletgazdák számára, akik készek tenni a változásért.” – mondta Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.
A 2021-es év több szempontból is fontos a drogériahálózat számára fenntarthatóság terén. A Startup Plastic Surgery-vel való együttműködés mellett a vállalat felmérette karbonlábnyomát, melynek eredményeként 6500 MT Co2 lett megállapítva.
„Publikált adatok hiányában a drogériák piacán nehéz viszonyítani ezt a számot egyelőre, de összességében az mondható, hogy elektromosáram kibocsátásunk adja ennek jó részét. A tények ismeretével azonban nem állunk meg, azon dolgozunk, hogy szénlábnyomunk csökkentésére kitűzött céljainkat mielőbb elérjük.” – folytatta Flórián László.
A vállalat számára fontos mind a munkavállalók, mind a vásárlók edukációja. Létrehoztak egy ún. zöld könyvet, mely a fenntarthatóságot közérthetően magyarázza, valamint a Rossmannban kapható, olyan környezetbarát termékeket szedi össze, melyek remek alternatívaként szolgálhatnak a mindennapokban.
Fogyasztóit a Rossmann Youtube-csatornáján elérhető „Zölden élj!” sorozatokkal kívánja segíteni a drogériahálózat a tömérdek információ között való eligazodásban. Stahl Judit többek között bemutatja, milyen jelöléseket kell figyelnünk a termékeken, milyen fenntartható termékeket válasszunk akár szépségápolás, akár élelmiszerek terén és a legújabb epizódokban különleges vendégekkel beszélget, kinek, miért és mennyire fontos a fenntarthatóság.
A Rossmann Magyarország 2021-es évéről szóló fenntarthatósági összefoglaló itt tekinthető meg.
Kapcsolódó cikkeink
Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >Mórahalmon nyílt a 255. Rossmann
A Dél-alföldi régió dinamikusan fejlődő településén, Mórahalmon nyitotta meg legújabb…
Tovább olvasom >Termékekkel segítette az árvízi védekezést a Rossmann
A Rossmann Magyarország a Vízügy Országos Műszaki Irányító Törzsén (OMIT)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >