Egyre tudatosabban táplálkoznak a gyerekek
A gyerekek ma már a közösségi médiából és az influencerektől is tájékozódnak a táplálkozásról, de a résztvevők több mint háromnegyedénél még mindig a szülők véleménye a legfontosabb – derül ki a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) által a Danone Kft. megbízásából készített felmérésből. A kutatás rávilágított arra is, hogy már minden második gyerek tisztában van vele, hogy naponta 0,5 liter tej, vagy ennek megfelelő tejtermék fogyasztása ajánlott. A tej és tejtermékek előnyeit és fontosságát 10-ből 8 kiskamasz ismeri, ennek ellenére mégis mindössze 13%-uk fogyaszt naponta joghurtot.
Az immár harmadik éve elvégzett kutatás a „Danone Focikupa a Gyermekekért” torna 10-12 éves résztvevői körében, több mint 800 fő megkérdezésével készült, melyből kiderült, hogy a tanulók a tanárok és az edzők véleményét is nagyon fontosnak tartják, döntéseikben a családjuk mellett, az ő példamutatásuk meghatározó számukra. A megkérdezett gyerekek több mint háromnegyede, 79%-a tudta, hogy miért lényeges tejet és tejtermékeket fogyasztani, sőt többségüknek az is egyértelmű, hogy az ezekben a termékekben található kalcium erősíti a csontokat és a fogakat. A gyerekek 63%-a pedig azzal is tisztában volt, hogy a kalcium felszívódását a D-vitamin segíti, habár válaszaikból látszik, hogy ismerik mennyi az ideális mennyiség, amit a tejből és a tejtermékekből fogyasztaniuk kellene, mégis, a megkérdezettek több mint fele, 52%-a, hetente csupán egyetlen joghurtot eszik, abból is elsősorban a gyümölcs ízesítésűt.
„Az eredmények láttán tisztán kirajzolódik, hogy a gyermekkori edukáció rendkívül jelentős, bizonyítja ezt az is, hogy évről-évre javul az egészséges táplálkozással kapcsolatos kérdésekre adott helyes válaszok száma” – mondta Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke. „Ebben az életkorban nagyon fontos, hogy a megfelelő táplálkozási szokások kialakuljanak, például a megfelelő csúcscsont-tömeg kialakulása szempontjából, ugyanakkor a magyar gyermekek kalcium bevitele még mindig csak a fele a szükségesnek” – fűzte hozzá a szakember.
A 10-12 éves korosztály táplálkozási szokásainál a korábbi évekhez képest javulás látható. A válaszadó gyerekek 96%-a minden nap ebédel, 91%-uk pedig rendszeresen vacsorázik. A megkérdezettek válaszaiból azonban az is kiderült, hogy az uzsonnát hagyják ki a legtöbben. A fiatalok 98%-a, 96%-a és 95%-a jelölte be a gyümölcsöt, zöldséget és a vizet, mint nélkülözhetetlen táplálékot. Arra a kérdésre, hogy miből kellene kevesebbet fogyasztaniuk az édességet, a sós rágcsálnivalókat és különböző pékárukat válaszolták.
„Az egészséges életmód kialakításának alapja a kiegyensúlyozott táplálkozás és a rendszeres mozgás. A Danone felelős vállalatként igyekszik kivenni részét az ismeretterjesztésből, hogy már a kiskamaszok is tisztában legyenek egészségük fontosságával, így segítve őket abban, hogy később maguk is egészséges felnőtté váljanak” – mondta Gyergyói-Szabó Anita, a Danone Magyarország Kft. külső kommunikációs menedzsere. „A tej és tejtermékekben lévő kalcium előnyeit a gyermekek 89%-a ismeri. A tudatos táplálkozással pedig nem csupán a saját egészségüket, de a környezetet is óvják, védik. A Danone számára fontos, hogy már a gyermekek is nap mint nap tegyenek saját maguk és bolygónk védelméért. Az egészséges életvitelhez elengedhetetlen a kiegyensúlyozott táplálkozás, és ehhez az egészséges környezet is szükséges, ezt fogalmaztuk meg vállalatunk „Egy életünk van és egy bolygónk” küldetésében is” – tette hozzá.
Az iskolai büfék kínálata is nagyban hozzájárul az étkezés minőségéhez, hiszen a diákok előszeretettel vásárolnak a szünetekben maguknak élelmiszert. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a büfékben a gyerekek közel háromnegyede vásárol rendszeresen szendvicset, 47%-a pedig ásványvizet. A büfében vásárolt élelmiszerek esetében a gyerekek 50%-a az ételek ízét, 52%-uk pedig azt tartotta fontosnak, hogy az étel minél egészségesebb legyen.
Kapcsolódó cikkeink
Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >