Egyre többet költünk Valentin-napra
A Mastercard adatai alapján a szeretteinkre fordított költések aránya 3 százalékkal nőtt az elmúlt 3 évben, a többség (30%) pedig az utolsó pillanatban, február 14-én vette meg a Valentin-napi ajándékot kedvesének – írja a piacesprofit.hu. Ezzel szemben a magyarok pár nappal hamarabb gondoskodnak az ajándékról, és egyre gyakrabban lepik meg virággal vagy ékszerrel szívük választottját.
A nemzetközi adatok alapján három év alatt 76 százalékkal nőtt a Valentin-naphoz köthető e-kereskedelmi tranzakciók száma világszerte, ami jól bizonyítja, hogy azok is szívesen választják a gyors, kényelmes és biztonságos online vásárlást, akik az utolsó pillanatig várnak az ajándék beszerzésével. Az adatok alapján rózsára és más virágokra fordított kiadások csak minimálisan (7 százalékkal) nőttek, miközben ékszerre 8 százalékkal kevesebbet költöttek világszerte 2016 és 2018 között. Ezzel szemben a könyvekre és zenei albumokra fordított kiadások 41 százalékkal emelkedtek, vagyis egyre többen választanak a kedvesükhöz jobban illő, személyes ajándékokat virág vagy ékszer helyett.
Minden lehetséges ajándék közül a szerelmesek egy hotelben töltött éjszakával lepik meg legszívesebben egymást Valentin-napon. A szobafoglalásokra fordított kiadások 9 százalékot emelkedtek, míg az összes ezzel kapcsolatos költés 5 százalékot nőtt 3 év alatt.
Az ajándékok beszerzését nagyban egyszerűsíti az egyérintéses technológia, amely világszerte 114 országban, több mint 9 millió ponton érhető el a vásárlók számára, akik élve ezzel az előnnyel 193 százalékkal gyakrabban és 229 százalékkal többet költöttek három év alatt. Ez az arány a magyarok esetében még inkább kiugró: itthon 207 százalékkal nőtt az egyérintéses fizetések száma, míg ezen vásárlások értéke 319 százalékkal több, mint három évvel ezelőtt.
A magyarok körében a klasszikus ajándékok népszerűek Valentin-napon
Magyarországon 42 százalékkal nőtt a Valentin nappal kapcsolatos költések értéke, a tranzakciók száma 86 százalékkal emelkedett. A Love Index alapján a nagy átlaggal szemben a magyarok nem várnak az utolsó pillanatig, a többség (31%) már február 11-én beszerzi az ajándékokat. A vásárlók nagy része (88%) még mindig inkább személyesen választ Valentin-napi meglepetést, de 11 százalék már online teszi mindezt.
Mivel érdemes készülni Valentin-napra? Meglepődnél az eredményen
A romantikus vacsora tuti tipp, a virággal kettő az egyhez az esélyed, a városi séta vagy otthoni összebújós filmnézés is bejöhet. A Picodi elemzőinek segítségével a Valentin-napi vásárlási és ajándékozási preferenciák nyomába eredtünk.
Itthon is népszerű Valentin-napi program a közös vacsora, az éttermi kártyás fizetések száma 103 százalékkal emelkedett, míg ezek értéke átlagosan 64 százalékkal nőtt. A finom fogások mellett egy közös utazás is gyakori program Valentin-nap kapcsán; három év alatt 42 százalékkal költöttünk gyakrabban erre és szállásfoglalásaink értéke is 51 százalékot nőtt. A teljes Valentin-napi kiadásaink felét teszi ki az utazás és közlekedés, ez 27 százalékkal több, mint 2016-ban.
Itthon a személyre szabott meglepetések mellett a klasszikus ajándékok is nagyon népszerűek, 2016-hoz képest 124 százalékkal fizetünk gyakrabban virágért, ezen vásárlásaink értéke pedig 179 százalékkal emelkedett. A virág mellett az ékszerek is gyakran kerülnek elő Valentin-napi meglepetés formájában, ezekre 36 százalékkal szántunk többet, mint korábban.
„Az egyérintéses fizetés és az aznapi kiszállítás elterjedésével minden eddiginél egyszerűbben tudjuk kedvesünket szívhez szóló ajándékkal meglepni. Az adatok alapján is azt látjuk, hogy az emberek a világ minden táján tárgyi ajándékok helyett spontán élményekkel szeretnék meglepni kedvesüket, és ebben az se akadályozza meg őket, ha csak az utolsó pillanatban gondoskodnak erről” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >