Egyre többet költ a magyar turista külföldön
A magyarok külföldi utazásai és költései jelentősen nőttek 2024 második negyedévében, bár a számok még mindig elmaradnak a COVID-járvány előtti szintektől – derült ki a KSH legfrissebb adataiból. A Bank360.hu összegzése szerint a külföldi utak száma 4-6 százalékkal növekedett tavalyhoz képest: 3,5 millió egynapos és 2,16 millió többnapos utazásra került sor. A külföldi költések pedig még ennél is nagyobb mértékben emelkedtek.
A magyarok különösen szívesen vásárolnak külföldön. Az egynapos utak során átlagosan 45,5 ezer forintot költöttek, ami 20 százalékos növekedés az előző évhez képest, míg a többnapos vásárlós utakon fejenként 191 ezer forintot hagytak ott, ami 33,3 százalékos emelkedést jelent. A külföldi vásárlásokhoz hozzájárult a környező országok alacsonyabb áfája, amely miatt érdemesebb lehet néhány terméket külföldön beszerezni.
A többnapos utak legnagyobb költségtételét továbbra is a szállás és a vendéglátás teszi ki. A magyarok április és június között 108,5 milliárd forintot költöttek ezekre, ami 58 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A külföldi tartós fogyasztási cikkek behozatala szintén nőtt: a többnapos utak során 4,2 milliárd forint értékű árut hoztak haza, ami 68 százalékos emelkedést mutat.
Bár az utazások száma növekedett, még mindig nem érte el a 2019-es szintet. Akkor 3,8 millió egynapos és 2,4 millió többnapos utazásra került sor, így 2024-ben még több százezerrel kevesebb az utazók száma. Emellett a többnapos utak átlagos időtartama is rövidebb lett: míg 2019-ben egy külföldi út átlagosan 6,4 napig tartott, addig idén már csak 5,7 napig.
Az utazások számának növekedésével párhuzamosan az utasbiztosítások száma is rekordot döntött. Az MNB adatai szerint 2024 második negyedévében 291 ezer egyszeri díjas utasbiztosítást kötöttek, ami 14,5 százalékos növekedés az előző évhez képest.
A legnépszerűbb külföldi úti célok Ausztria és Szlovákia voltak. Ausztriába 1,85 millió, Szlovákiába 1,14 millió utazás történt. A legtöbb pénzt Németországban költötték a magyarok, 77,5 milliárd forintot, míg Ausztriában 66,3 milliárdot. Az Egyesült Államokba utazók költöttek a legtöbbet fejenként, átlagosan 484 ezer forintot.
Kapcsolódó cikkeink
Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >