Egyre többen vásárolnak a neten
2007 második félévére 20%-ra nőtt – és elérte a 600 ezret – , az internetet használók közül azok aránya, akik vásárolnak is a neten – derül ki a Szonda Ipsos felméréséből.
Minden ötödik magyar felnőtt legalább egy alkalommal felkereste a Szonda által vizsgált aukciós oldalak, online üzletek vagy árösszehasonlító felületek valamelyikét 2007 utolsó hónapjában. A legsikeresebb oldalak a
látogatószámot tekintve a nagy aukciós
oldalak, a vatera.hu és a teszvesz.hu. Decemberben a
vatera.hu-t 680 ezer, a teszvesz.hu-t 650 ezer látogató
kereste fel, ezeket a két árösszehasonlító
oldal követte, az arukereso.hu 470 ezer és a kirakat.hu
460 ezer látogatóval és csak ezt követően
találunk a listában valódi online áruházat,
a bookline.hu-t 400 ezer látogatóval.
A nemzetközi online kereskedelmi
márkák közül a pixmania.com (270 ezer
látogató), az amazon.com (180 ezer), és az
ebay.com illetve ebay.de a legnagyobbak (együttesen 170 ezer
látogató). Ha más mutatók szerint is
vizsgáljuk az oldalakat, akkor újabb ismert szereplők
jelennek meg a legsikeresebbek között: az összes
eltöltött idő tekintetében az xpress.hu a harmadik
a vatera.hu és a teszvesz.hu mögött, egy látogatóra
vetítve az oldal látogatására fordított
időt pedig meg is előzi ezeket.
Szintén az xpress.hu az az
oldal, ahova a látogatók (decemberben 120 ezer egyedi
látogató) átlagosan legtöbbször
visszatértek, egy hónapon belül több mint tíz
alkalommal, itt a rangsorban az ebay.com (3,8 egy látogatóra
eső látogatás / hónap) és a netpincer.hu
(3,7) következnek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >