Egyre többen kíváncsiak a Kézműves Magyar Ízek Vásárára
Mintegy 15 000-en látogattak ki a Millenárison másodszor megrendezett Kézműves Magyar Ízek Vásárára november 18–20. között. A hazai és határon túli termelők legkülönlegesebb mézeit, lekvárjait, húskészítményeit, szörpjeit, sajtjait és édességeit kóstolhatták- és vásárolhatták meg az érdeklődők a Kézműves Magyar Ízek Kft. és a Human Telex Reklámügynökség szervezésében lezajló ízmustrán.
Évente mintegy 550 milliárd forintot költenek a fogyasztók azokra a termékkategóriákra, amelyek a Kézműves Magyar Ízek Vásárának is a palettájába tartoznak. Azonban fontos lenne, hogy ennek minél nagyobb része maradjon a magyar termelőknél, hiszen ennek gazdaságélénkítő hatása – különösen recesszió idején – sem elhanyagolható.
„Nem véletlen, hogy mind a vásár kommunikációjában, mind a rendezvény konstrukciójában erre helyezzük a legnagyobb hangsúlyt. Például a résztvevő 121 termelőnek most sem kellett helypénzt fizetnie” – említette Hajnal Tamás, a szervező Human Telex Reklámügynökség vezetője.
Az ízmustrát már hagyományteremtően Schmittné Makray Katalin fővédnök harangkongatással nyitotta meg. A rendezvényen leadott szavazatok alapján novemberben a látogatók kedvenc termelője Mircz Nárcisz sajtmester lett. Másodiknak Sáfrány László füstölt pisztrángkészítőt, míg harmadik helyezettnek az erdélyi Gáll Erzsébet szörp- és lekvárkészítőt választották.
„A vásár azért különleges, mert itt minden terméket személyesen az előállítótól lehet megvásárolni, ezáltal sokkal személyesebb, mint egy nagyáruház, ahol csak a polcról emeljük le az élelmiszert. A tervek szerint a jövő húsvétkor ismét jelentkező rendezvényen majd az ünnepi különlegességek bemutatására helyezzük a hangsúlyt” – emelte ki Pap Krisztián, a Kézműves Magyar Ízek Kft. ügyvezetője.
A rendezvényhez ezúttal egy akció is társult: minden látogató a belépőjegyének árából 1000 forintot levásárolhat az októberben megnyitott Kézműves Magyar Ízek Márkaboltban, ahol mintegy 100 belföldi és határon túli magyar termelő által előállított 800 terméket árusítanak, 10-12 tonnás folyamatos raktárkészlettel – közöttük olyan különlegességekkel, mint például a vízibivaly szalámi, faszenes, tufapincében érlelt sajt, vagy a fehérszarvasgombás sárgadinnye lekvár.
A márkabolt nyitás egy nem mindennapi kezdeményezés kiindulópontja is volt, hiszen innen indult az a többhelyszínes kóstolóturné, amelynek keretein belül 3000 embert szavazatát gyűjtötték össze. A turné állomásain a következő kategóriákban lehetett szavazni: mézek, lekvárok, húsok, szörpök, sajtok. Ezekből a csoportokból a voksok alapján a szervezők összeállították Magyarország kedvenc ízkosarát, amely a hivatalos végeredmény szerint most novemberben a következő termékekből állt össze: selyemfűméz, som lekvár, aszalt szilva szörp fahéjjal, ladányi büdöske sajt és hagyományos sertés vékonykolbász.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >