Egyre többen kérik a csomagátvételi pontokra a rendeléseiket
A Behavioural Insight Team csapata azt vizsgálta meg egy kísérlet keretében, hogy milyen dizájnok segítenék a vásárlókat abba az irányba noszogatni, hogy inkább csomagátvételi pontokra rendeljék a termékeiket, mint házhoz – idézi a kutatást a G7.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/pexels-nataliya-vaitkevich-6214476.jpg)
Kevesebb üzemanyag fogy, ha a futár egy címre visz mindent
Ez a megoldás azért jobb, mert a futárnak sok egyedi cím helyett egy helyre kell elvinni minden terméket, így üzemanyagból is kevesebbet fogyaszt. Az sem mellékes, hogy a kiszállításhoz használt furgonok is csak egy ponton állnak meg, ahol általában erre úgy van lehetőségük, hogy nem zavarják a forgalmat.
A vásárlónak előnye származhat abból, hogy nem kell egy megadott időpontban otthon lennie, ráadásul sok városban nagyon közel van mindenkihez egy-egy ilyen csomagpont. A kísérletet Londonban végezték el, ahol a csomagpontok a legtöbb esetben nagyon könnyen megközelíthetők.
Ezt az információt fel is használták az egyik dizájnnál. Minden esetben házhozszállítás és csomagpont közül választhattak a résztvevők. Az egyik esetben kihangsúlyozták, hogy milyen közel van a csomagpont és így bármikor átvehetik a rendelt terméket. A másik esetben azt jelenítették meg, hogy mennyivel jobb a környezetnek, ha csomagpontra rendelik a csomagot. Míg a harmadik esetben egyszerűen csak a csomagpont opció volt az alapértelmezett választás. Mindegyik esetben többen választották a csomagpontot, mint azok a résztvevők, akiknél a fentiek közül egyik dizájn sem jelent meg (csak szimplán választaniuk kellett a két opció közül).
A legerősebb motivációnak azonban a környezetvédelmi üzenet bizonyult, ebben az esetben kétszer annyian választották a csomagpontos opciót, mint a házhozszállítást. A kísérletben arra is kíváncsiak voltak, hogy különböző termékek esetén vajon máshogy döntenek-e a vásárlók. Volt, akinek pólóról, laptopról vagy 4 párnáról kellett eldöntenie, hogy hogyan venné át. Meglepő módon nem volt nagy különbség abban, hogy mennyien választják a csomagpontot vagy a házhozszállítást. A póló esetében minimálisan nagyobb eséllyel választották a csomagpontot, de meglepően hasonló arányban választották ezt az opciót akkor is, ha a másik két féle termékről volt szó.
Mivel rengeteg várost érintenek már most a kiszállítással kapcsolatos problémák és ezek csak fokozódni fognak a jövőben, ezért a londoni eredmények mindenkinek tanulságosak lehetnek. Ráadásul az a fajta dizájn változtatás, hogy egyszerűen csak kiemelik a csomagpont környezeti előnyét, szinte semmilyen befektetést nem igényel, de a kiszállító cégeknek, a társadalomnak és adott esetben még a vásárlónak is nagy előnyt jelenthet, ha egyre több kiszállítás történik ilyen pontokra és nem teljesen az ajtóig.
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >