Egyre többen étkeznek egészségtudatosan
Az egészségtudatos étkezés fogalma világszerte teret hódít, derül ki a Tetra Pak 2023-as globális kutatásából. A táplálkozási szokások középpontjában egyre inkább az egészség, beleértve a mentális egészséget is, áll. A Tetra Pak 2023-as index jelentése, amely a világ számos részéről 5000 résztvevő bevonásával készült, rámutat, hogy vásárlási és táplálkozási döntéseinket egyre inkább az egészségtudatossági szempontok határozzák meg.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-13-20.09.19.png)
A mentális egészség is fontos
A Tetra Pak processing development igazgatója, Micael Simonsson szerint ennek hátterében a Covid-járvány is állhat: „A világjárvány középpontba állította az egészséget és a táplálkozást. Az emberek olyan ételeket keresnek, amelyek erősítik az immunrendszerüket és mentális egészségüket.”
Az egészségtudatos táplálkozási trendek valósággá válnak. A négy kontinensen tíz országban végzett közvéleménykutatásból az derül ki, hogy a fogyasztók kétharmada ma jobban odafigyel táplálkozására, mint valaha. Az emberek 70%-a úgy érzi, hogy ez pozitív hatással van az életminőségére. Az egészségtudatosság fogalma globálisan terjed, és a kutatás kiemeli, hogy a megkérdezett fogyasztók 75%-a szerint a mentális egészség fontossága egyenértékű a fizikai egészséggel. Ezen túlmenően a válaszadók 83%-a olyan élelmiszereket vásárol, amelyek támogatják a mentális egészséget.
Az egészség- és klímatudatos táplálkozás egyre szorosabb kapcsolatban áll. Adolfo Orive, a Tetra Pak elnök-vezérigazgatója kiemeli: „A klímaváltozás és más környezeti kérdések továbbra is meghatározó kihívások, és egyre szorosabb összefüggésben állnak az egészséggel.” A kutatás szerint a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a környezeti tényezők befolyásolják az egészséget, és még többen gondolják úgy, hogy az egészséges termékeknek nem szabad károsítaniuk a környezetet.
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >