Egyre többen étkeznek egészségtudatosan
Az egészségtudatos étkezés fogalma világszerte teret hódít, derül ki a Tetra Pak 2023-as globális kutatásából. A táplálkozási szokások középpontjában egyre inkább az egészség, beleértve a mentális egészséget is, áll. A Tetra Pak 2023-as index jelentése, amely a világ számos részéről 5000 résztvevő bevonásával készült, rámutat, hogy vásárlási és táplálkozási döntéseinket egyre inkább az egészségtudatossági szempontok határozzák meg.
A Tetra Pak processing development igazgatója, Micael Simonsson szerint ennek hátterében a Covid-járvány is állhat: „A világjárvány középpontba állította az egészséget és a táplálkozást. Az emberek olyan ételeket keresnek, amelyek erősítik az immunrendszerüket és mentális egészségüket.”
Az egészségtudatos táplálkozási trendek valósággá válnak. A négy kontinensen tíz országban végzett közvéleménykutatásból az derül ki, hogy a fogyasztók kétharmada ma jobban odafigyel táplálkozására, mint valaha. Az emberek 70%-a úgy érzi, hogy ez pozitív hatással van az életminőségére. Az egészségtudatosság fogalma globálisan terjed, és a kutatás kiemeli, hogy a megkérdezett fogyasztók 75%-a szerint a mentális egészség fontossága egyenértékű a fizikai egészséggel. Ezen túlmenően a válaszadók 83%-a olyan élelmiszereket vásárol, amelyek támogatják a mentális egészséget.
Az egészség- és klímatudatos táplálkozás egyre szorosabb kapcsolatban áll. Adolfo Orive, a Tetra Pak elnök-vezérigazgatója kiemeli: „A klímaváltozás és más környezeti kérdések továbbra is meghatározó kihívások, és egyre szorosabb összefüggésben állnak az egészséggel.” A kutatás szerint a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a környezeti tényezők befolyásolják az egészséget, és még többen gondolják úgy, hogy az egészséges termékeknek nem szabad károsítaniuk a környezetet.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >