Egyre többen étkeznek egészségtudatosan
Az egészségtudatos étkezés fogalma világszerte teret hódít, derül ki a Tetra Pak 2023-as globális kutatásából. A táplálkozási szokások középpontjában egyre inkább az egészség, beleértve a mentális egészséget is, áll. A Tetra Pak 2023-as index jelentése, amely a világ számos részéről 5000 résztvevő bevonásával készült, rámutat, hogy vásárlási és táplálkozási döntéseinket egyre inkább az egészségtudatossági szempontok határozzák meg.

A mentális egészség is fontos
A Tetra Pak processing development igazgatója, Micael Simonsson szerint ennek hátterében a Covid-járvány is állhat: „A világjárvány középpontba állította az egészséget és a táplálkozást. Az emberek olyan ételeket keresnek, amelyek erősítik az immunrendszerüket és mentális egészségüket.”
Az egészségtudatos táplálkozási trendek valósággá válnak. A négy kontinensen tíz országban végzett közvéleménykutatásból az derül ki, hogy a fogyasztók kétharmada ma jobban odafigyel táplálkozására, mint valaha. Az emberek 70%-a úgy érzi, hogy ez pozitív hatással van az életminőségére. Az egészségtudatosság fogalma globálisan terjed, és a kutatás kiemeli, hogy a megkérdezett fogyasztók 75%-a szerint a mentális egészség fontossága egyenértékű a fizikai egészséggel. Ezen túlmenően a válaszadók 83%-a olyan élelmiszereket vásárol, amelyek támogatják a mentális egészséget.
Az egészség- és klímatudatos táplálkozás egyre szorosabb kapcsolatban áll. Adolfo Orive, a Tetra Pak elnök-vezérigazgatója kiemeli: „A klímaváltozás és más környezeti kérdések továbbra is meghatározó kihívások, és egyre szorosabb összefüggésben állnak az egészséggel.” A kutatás szerint a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a környezeti tényezők befolyásolják az egészséget, és még többen gondolják úgy, hogy az egészséges termékeknek nem szabad károsítaniuk a környezetet.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >További cikkeink
Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac
Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac, a foglalkoztatottak száma évek…
Tovább olvasom >