Egyre többen étkeznek egészségtudatosan
Az egészségtudatos étkezés fogalma világszerte teret hódít, derül ki a Tetra Pak 2023-as globális kutatásából. A táplálkozási szokások középpontjában egyre inkább az egészség, beleértve a mentális egészséget is, áll. A Tetra Pak 2023-as index jelentése, amely a világ számos részéről 5000 résztvevő bevonásával készült, rámutat, hogy vásárlási és táplálkozási döntéseinket egyre inkább az egészségtudatossági szempontok határozzák meg.
A Tetra Pak processing development igazgatója, Micael Simonsson szerint ennek hátterében a Covid-járvány is állhat: „A világjárvány középpontba állította az egészséget és a táplálkozást. Az emberek olyan ételeket keresnek, amelyek erősítik az immunrendszerüket és mentális egészségüket.”
Az egészségtudatos táplálkozási trendek valósággá válnak. A négy kontinensen tíz országban végzett közvéleménykutatásból az derül ki, hogy a fogyasztók kétharmada ma jobban odafigyel táplálkozására, mint valaha. Az emberek 70%-a úgy érzi, hogy ez pozitív hatással van az életminőségére. Az egészségtudatosság fogalma globálisan terjed, és a kutatás kiemeli, hogy a megkérdezett fogyasztók 75%-a szerint a mentális egészség fontossága egyenértékű a fizikai egészséggel. Ezen túlmenően a válaszadók 83%-a olyan élelmiszereket vásárol, amelyek támogatják a mentális egészséget.
Az egészség- és klímatudatos táplálkozás egyre szorosabb kapcsolatban áll. Adolfo Orive, a Tetra Pak elnök-vezérigazgatója kiemeli: „A klímaváltozás és más környezeti kérdések továbbra is meghatározó kihívások, és egyre szorosabb összefüggésben állnak az egészséggel.” A kutatás szerint a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a környezeti tényezők befolyásolják az egészséget, és még többen gondolják úgy, hogy az egészséges termékeknek nem szabad károsítaniuk a környezetet.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >