Egyre többen étkeznek egészségtudatosan
Az egészségtudatos étkezés fogalma világszerte teret hódít, derül ki a Tetra Pak 2023-as globális kutatásából. A táplálkozási szokások középpontjában egyre inkább az egészség, beleértve a mentális egészséget is, áll. A Tetra Pak 2023-as index jelentése, amely a világ számos részéről 5000 résztvevő bevonásával készült, rámutat, hogy vásárlási és táplálkozási döntéseinket egyre inkább az egészségtudatossági szempontok határozzák meg.

A mentális egészség is fontos
A Tetra Pak processing development igazgatója, Micael Simonsson szerint ennek hátterében a Covid-járvány is állhat: „A világjárvány középpontba állította az egészséget és a táplálkozást. Az emberek olyan ételeket keresnek, amelyek erősítik az immunrendszerüket és mentális egészségüket.”
Az egészségtudatos táplálkozási trendek valósággá válnak. A négy kontinensen tíz országban végzett közvéleménykutatásból az derül ki, hogy a fogyasztók kétharmada ma jobban odafigyel táplálkozására, mint valaha. Az emberek 70%-a úgy érzi, hogy ez pozitív hatással van az életminőségére. Az egészségtudatosság fogalma globálisan terjed, és a kutatás kiemeli, hogy a megkérdezett fogyasztók 75%-a szerint a mentális egészség fontossága egyenértékű a fizikai egészséggel. Ezen túlmenően a válaszadók 83%-a olyan élelmiszereket vásárol, amelyek támogatják a mentális egészséget.
Az egészség- és klímatudatos táplálkozás egyre szorosabb kapcsolatban áll. Adolfo Orive, a Tetra Pak elnök-vezérigazgatója kiemeli: „A klímaváltozás és más környezeti kérdések továbbra is meghatározó kihívások, és egyre szorosabb összefüggésben állnak az egészséggel.” A kutatás szerint a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a környezeti tényezők befolyásolják az egészséget, és még többen gondolják úgy, hogy az egészséges termékeknek nem szabad károsítaniuk a környezetet.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Az ENSZ Statisztikai Bizottsága új globális indikátort fogadott el a változatos étrend mérésére
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) az ENSZ Gyermekalapjával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >