Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a megemelkedett élelmiszerárak miatt ma már sokkal jobban megnézi, mit tesz a kosarába. A GS1 US kutatása alapján tízből hét vásárló (71%) gyakrabban és alaposabban olvassa el a termékcímkéket, és 76% szeretne több információt kapni az élelmiszerekről.
A fogyasztók kétharmada (66%) azt is mondta, hogy szívesen leolvasna QR-kódokat a csomagolásról, hogy pontos adatokat kapjon az áru frissességéről, összetevőiről, illetve eltarthatóságról. Az infláció miatt az amerikaiak egyharmada arra számít, hogy idén nyáron többet költ élelmiszerre, mint tavaly, közel fele pedig nem lát javulást a bolti árakban – írja a Chain Store Age.
A GS1 US vezetője szerint a vásárlói szokások változnak: sokan már a boltban alaposabban ellenőrzik, hogy a termék megfelel-e igényeiknek és a pénztárcájuknak. A digitális világ ebben is segíthet: a QR-kódok segítségével valós idejű, megbízható információkhoz juthatnak a vásárlók egy gyors okostelefonos beolvasással.
A drágulás miatt a termékek alapos vizsgálata mellett egyre többen kezdtek el több különböző helyen is vásárolni. Az Upside friss kutatása szerint a vásárlók 80%-a „nem elkötelezett”, vagyis több üzletben és formátumban szerzi be, amire szüksége van a saját igényeit a márkahűség elé helyezve – így átlagosan havonta három élelmiszerboltba, öt étterembe és két benzinkútra is betérnek.
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal tér vissza a Stella Artois ikonikus „David és Dave” párosa
A Stella Artois idén nyáron különleges kampánnyal örvendezteti meg rajongóit…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >A héten indul a NAV ellenőrzéssorozata a Balatonnál és a Velencei-tónál
A héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal…
Tovább olvasom >