Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 08. 09:53

Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a megemelkedett élelmiszerárak miatt ma már sokkal jobban megnézi, mit tesz a kosarába. A GS1 US kutatása alapján tízből hét vásárló (71%) gyakrabban és alaposabban olvassa el a termékcímkéket, és 76% szeretne több információt kapni az élelmiszerekről.

A fogyasztók kétharmada (66%) azt is mondta, hogy szívesen leolvasna QR-kódokat a csomagolásról, hogy pontos adatokat kapjon az áru frissességéről, összetevőiről, illetve eltarthatóságról. Az infláció miatt az amerikaiak egyharmada arra számít, hogy idén nyáron többet költ élelmiszerre, mint tavaly, közel fele pedig nem lát javulást a bolti árakban – írja a Chain Store Age.

A GS1 US vezetője szerint a vásárlói szokások változnak: sokan már a boltban alaposabban ellenőrzik, hogy a termék megfelel-e igényeiknek és a pénztárcájuknak. A digitális világ ebben is segíthet: a QR-kódok segítségével valós idejű, megbízható információkhoz juthatnak a vásárlók egy gyors okostelefonos beolvasással.

A drágulás miatt a termékek alapos vizsgálata mellett egyre többen kezdtek el több különböző helyen is vásárolni. Az Upside friss kutatása szerint a vásárlók 80%-a „nem elkötelezett”, vagyis több üzletben és formátumban szerzi be, amire szüksége van a saját igényeit a márkahűség elé helyezve – így átlagosan havonta három élelmiszerboltba, öt étterembe és két benzinkútra is betérnek.

Kapcsolódó cikkeink