Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a megemelkedett élelmiszerárak miatt ma már sokkal jobban megnézi, mit tesz a kosarába. A GS1 US kutatása alapján tízből hét vásárló (71%) gyakrabban és alaposabban olvassa el a termékcímkéket, és 76% szeretne több információt kapni az élelmiszerekről.
A fogyasztók kétharmada (66%) azt is mondta, hogy szívesen leolvasna QR-kódokat a csomagolásról, hogy pontos adatokat kapjon az áru frissességéről, összetevőiről, illetve eltarthatóságról. Az infláció miatt az amerikaiak egyharmada arra számít, hogy idén nyáron többet költ élelmiszerre, mint tavaly, közel fele pedig nem lát javulást a bolti árakban – írja a Chain Store Age.
A GS1 US vezetője szerint a vásárlói szokások változnak: sokan már a boltban alaposabban ellenőrzik, hogy a termék megfelel-e igényeiknek és a pénztárcájuknak. A digitális világ ebben is segíthet: a QR-kódok segítségével valós idejű, megbízható információkhoz juthatnak a vásárlók egy gyors okostelefonos beolvasással.
A drágulás miatt a termékek alapos vizsgálata mellett egyre többen kezdtek el több különböző helyen is vásárolni. Az Upside friss kutatása szerint a vásárlók 80%-a „nem elkötelezett”, vagyis több üzletben és formátumban szerzi be, amire szüksége van a saját igényeit a márkahűség elé helyezve – így átlagosan havonta három élelmiszerboltba, öt étterembe és két benzinkútra is betérnek.
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Csődvédelem alá került a Pepco német leányvállalata
A diszkontlánc német egysége fizetésképtelenséget jelentett be, miközben a Pepco-csoport…
Tovább olvasom >Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >