Egyre több üzletben kutatunk az olcsóbb termékek után
Speciális módon alkalmazkodunk a válsághoz, a magyar piacot ezért másként érdemes kezelniük az eladóknak – állapítja meg a Boston Consulting Group (BCG) és a GfK Hugária közös tanulmánya.
A fejlettebb nyugati országokban inkább az olcsóbb termékeket keresik és ezt több cég jól ki is használta, ezzel szemben nálunk valamennyi termékkör iránt alacsonyabb a kereslet.
Szakértők szerint a nyugatitól eltérő reakció abban gyökerezik, hogy a magyar fogyasztók jóval kisebb része rendelkezett megtakarításokkal a válság előtt, így sokkal inkább fenyegetettek egzisztenciálisan. A másik hazai specialitás a „háztáji” termelés reneszánsza, de nem elsősorban minőségi szempontok, hanem a takarékosság jegyében.
Azért hasonlóságok is adódnak, például a nők megnövekedett szerepe a kiadási döntésekben.
Nyugaton új fogyasztói szegmensek alakultak ki, olyan társadalmi réteg is van, amelyik kimondottan a nyertese az új feltételrendszernek. Ők azok, akik a kereslethiány miatti leárazásokat kihasználják, például olcsóbban utaznak. Nálunk ellenben egyre terjed az „árvadászat”, vagyis a vásárlói hűség csökkenése figyelhető meg, és az egy üzletben eltöltött idő csökkenése, ugyanakkor átlagosan több üzletet keresnek fel a vásárlók – közli a felmérés eredményét a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >