Egyre több üzletben kutatunk az olcsóbb termékek után
Speciális módon alkalmazkodunk a válsághoz, a magyar piacot ezért másként érdemes kezelniük az eladóknak – állapítja meg a Boston Consulting Group (BCG) és a GfK Hugária közös tanulmánya.
A fejlettebb nyugati országokban inkább az olcsóbb termékeket keresik és ezt több cég jól ki is használta, ezzel szemben nálunk valamennyi termékkör iránt alacsonyabb a kereslet.
Szakértők szerint a nyugatitól eltérő reakció abban gyökerezik, hogy a magyar fogyasztók jóval kisebb része rendelkezett megtakarításokkal a válság előtt, így sokkal inkább fenyegetettek egzisztenciálisan. A másik hazai specialitás a „háztáji” termelés reneszánsza, de nem elsősorban minőségi szempontok, hanem a takarékosság jegyében.
Azért hasonlóságok is adódnak, például a nők megnövekedett szerepe a kiadási döntésekben.
Nyugaton új fogyasztói szegmensek alakultak ki, olyan társadalmi réteg is van, amelyik kimondottan a nyertese az új feltételrendszernek. Ők azok, akik a kereslethiány miatti leárazásokat kihasználják, például olcsóbban utaznak. Nálunk ellenben egyre terjed az „árvadászat”, vagyis a vásárlói hűség csökkenése figyelhető meg, és az egy üzletben eltöltött idő csökkenése, ugyanakkor átlagosan több üzletet keresnek fel a vásárlók – közli a felmérés eredményét a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >