Egyre több sörvásárlót vonz a hipermarket

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 11. 16. 08:00

A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal növekedett 2007. október–2008. szeptemberben az előző hasonló időszakhoz képest, éves piacmérete meghaladja a 110 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen, így mintegy 4 millió hektoliternyit értékesítettek a kiskereskedelemben 2007. október–2008. szeptemberben.Egy liter alkoholos sör fogyasztói átlagára idén szeptemberben 293 forint volt, ez 6 százalékkal magasabb a tavalyi kilencedik hónapihoz képest.
A kiszereléstípusok közt legnépszerűbb dobozos sör piaci részesedésének növekedése megállt, mennyiségben 57 százaléknál. A piac 40 százalékát kitevő üveges sörök súlya szintén kismértékben csökkent, amiből a kisebb szerepet játszó műanyag palack profitált (4 százalék).
A fogyasztói átlagárak jelentősen különböznek a kiszerelések között. Egy liter dobozos sör átlagos fogyasztói ára 312 forintot ért el szeptemberben, ami 15 százalékkal magasabb az üveges átlagáránál. Idén májusban még csak 7 százalékos eltérést mértünk. A legolcsóbb, műanyag palackos sör literje átlagosan 262 forintba került a boltokban idén szeptemberben.
A kiszerelés méretei szerint a mennyiségben mért forgalom 56 százalékát teszi ki a félliteres dobozos sör. Második legnépszerűbb a félliteres üveges 35 százalékkal, mindkettő enyhe csökkenést mutat éves szinten. Ezzel szemben az 1 literes műanyag palack tudott növekedni, súlya 2 százalék 2007. október–2008. szeptemberben.
Ha a sör beszerzési helyeit nézzük, akkor a hagyományos boltok kismértékű térvesztése tapasztalható. A hipermarket pozíciója megint érzékelhetően erősödött; részaránya ugyanis 21-ről 23 százalékra emelkedett egyik évről a másikra. A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb boltok piaci részesedése 22-ről 21 százalékra csökkent.

Kapcsolódó cikkeink