Egyre több sertéshúst fogyasztanak a magyarok
Míg 2015-ben 25,3 kg sertéshúst fogyasztott egy átlag magyar, addig ez a szám 2019-re elérte a 29 kg-t. A vásárlók egyre tudatosabban keresik a minőségi hazai termékeket és szem előtt tartják az egészségtudatos táplálkozás irányelveit is. Többek között ezek derültek ki a Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók Szövetségének 276 fogyasztó bevonásával készült felméréséből.
A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás 8%-át tette ki 2018-ban, a magyarországi sertésállomány a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján pedig megközelítette a 2,9 milliót.
A magyar konyha egyik nélkülözhetetlen alapanyaga a sertéshús és az abból készült különböző feldolgozott élelmiszerek. A Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók Szövetsége (MSTSZ) nem csak a gazdák és gazdálkodó szervezetek segítését, tájékoztatását tűzte ki célul, hanem fontos feladatának tartja a sertéshúsfogyasztás népszerűsítését is, valamint azt, hogy jobban megismerje a fogyasztók szokásait, egyéni motivációit, ez által hozzásegítve partnereit a vevői igények legmagasabb szintű kiszolgálásához.
Az ősszel megrendezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár látogatói körében végzett kérdőíves kutatásból kiderült, hogy a válaszadók több mint fele úgy véli, alacsonyabb jövedelem mellett is lehet egészségesen táplálkozni, amelybe a sertéshús fogyasztása is beilleszthető.
Tarolnak a magyar termékek
A megkérdezettek több mint 65%-a megbízhatóbbnak tartja a magyar termékeket a külföldről érkezőknél és ezt szívesebben is emelik le a polcokról. Bár a válaszadók 1/3-a nyitott az újdonságokra és szívesen próbál ki új ízeket, vásárlásnál leginkább egy már jól ismert márka felé nyúl.
A húsfajták közül legnépszerűbb a csirkehús, a megkérdezettek több mint 90%-a naponta fogyasztja, ám a sertéshús sincs sokkal lemaradva, 80%-os napi, heti szintű fogyasztási aránnyal a dobogó második fokán áll. Marhát, pulykát, halat inkább csak havonta, kacsa, liba és vadhús pedig még ennél is ritkábban kerül a válaszadók asztalára.
Tudatos fogyasztók
A megkérdezettek felének a sertéshús megvételekor számít az ár, kétharmaduk pedig tudatosan figyel a szavatossági időre, a termékek összetevőire és az élelmiszerbiztonságra is. Lényeges még a vásárlási döntés meghozatalakor az áruk származási helye, a családtagok véleménye, a termék kinézete és a tartósítószerek feltüntetett értékei. Meglepő módon a koleszterin-, energia- és zsírtartalmat nem tartják annyira fontos befolyásoló tényezőnek. (Molnár Máté)
Kapcsolódó cikkeink
Új sertésinfluenza elleni vírusterápiás innováción dolgozik egy magyar konzorcium
Egy magyar konzorcium új sertésinfluenza elleni vírusterápiás innováción dolgozik, amely…
Tovább olvasom >Csökkenő jövedelmezőség, növekvő hatékonyság: kihívások és lehetőségek a sertéstartásban
A sertéstartók az idei évben csökkenő jövedelmezőségre számítanak, annak ellenére,…
Tovább olvasom >Durva számok érkeztek: kilőtt a magyar sertésexport
Jelentős mértékben, 58 százalékkal nőtt a magyar élősertés exportja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >