Egyre több olcsó gyártói márkás terméket vásárolunk
A GfK Hungária Consumer Tracking felmérésének adatai szerint a magyar háztartások közel 4 százalékkal kevesebb pénzt hagytak élelmiszerekre és háztartási vegyi árura a pénztáraknál 2009 első öt hónapjában, mint egy évvel korábban.
Az általánosan magasabb árszintet képviselő „A” márkákra jelentősen (9 százalékkal) kevesebb pénzt költöttek a magyar háztartások az első négy hónapban, mint előző évben.
A 2009-ben egyre inkább fokozódó recesszió hatását a sajátmárkás termékek is megérezték, az idei év első négy hónapjában 1,7 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások sajátmárkás termékekre, mint az előző év azonos időszakában. 2006-ban még 16 százalék volt a növekedés üteme, 2008-ban is 13 százalék.
Az egyértelmű nyertesek a kevésbé reklámozott, marketing támogatást sem élvező, általában olcsóbb gyártói márkák, az ún. „B” márkák, értékbeli forgalmuk három százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva.
– A „B” márkák ára sok esetben versenyez a sajátmárkás termékek árával, főként a prémium sajátmárkás termékvonalak megjelentése óta – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektormenedzsere. Példaként az étkezési olajat említette, ahol a "B" márkák ára alacsonyabb, mint a sajátmárkás termékeké, így e termékkategóriában ez a szegmens növekedni tudott, a sajátmárkás termékek részaránya viszont csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >