Egyre több idős csatlakozik a világhálóhoz
Csaknem 4,5 millióan netezünk Magyarországon – derült ki az NRC piackutató friss felméréséből.
2011 harmadik negyedévében a magyarországi 15-69 éves lakosság körében az internetpenetráció elérte a 61 százalékot, ami csaknem 4,5 millió 15 évesnél idősebb internetezőt jelent. A növekedéssel párhuzamosan egy másik tendencia, az internetezés gyakorisága is nagyfokú növekedést mutat. Jelenleg a naponta internetező 15-69 évesek száma eléri a 3 milliót.
Jóllehet az összes korosztályról elmondható, hogy a dinamikusan növekedett körükben az internethasználat, azonban az idős, 50 és 69 év közötti internetezők száma több mint másfélszeresére nőtt az utóbbi 3 évben. Dacára a nagymértékű bővülésnek, ebben a korosztályban még csupán minden harmadik magyar lakos tekinthető netpolgárnak, ami azt jelenti, hogy jelentős növekedési potenciál rejlik még ebben a korcsoportban. Ugyanakkor a legfiatalabb korosztály lassan kezdi elérni a telítettségi szintet, a 15-24 évesek körében tízből kilencen használják a világhálót.
A kereskedelmi szempontból legfontosabb, 18-49 éves szegmens háromnegyede elérhető az interneten keresztül. A fiatalabb, vagy magasabb státuszú részszegmensekben még ennél is magasabb a penetráció szintje.
Az NRC mérései alapján a heti rendszerességgel internetezők 24%-a legalább alkalmanként használja a mobil stick szolgáltatást. Folyamatosan nő azok aránya is, akik közvetlenül a mobilkészülékükön interneteznek. Jelenleg a heti internetezők 20%-a böngészi az internetet mobilján legalább alkalmanként. Összességében az internetezők 33%-a használ valamilyen mobilinternet-elérést.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >