Egyre több helyen jelennek meg a „Kiváló Minőségű Sertéshús” védjegyű termékek
Már 60 vállalkozás auditálása zárult eredményesen, így egyre több helyen kapható a védjeggyel jelölt kiváló minőségű magyar sertéshús (KMS) – tájékoztatta Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) titkára az MTI-t.
Felidézte: 2012-ben született meg az a kormánydöntés, amely jóváhagyta az ágazat fejlesztési stratégiáját, a sertésszám növelését és az ágazat minőségi fejlesztését. Utóbbi érdekében a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a múlt évben létrehozta a „Kiváló Minőségű Sertéshús” védjegyet. A tárca és a terméktanács közötti megállapodás értelmében a KMS védjegyet a terméktanács használhatja és hasznosíthatja. Mindez azt jelenti, hogy a VHT ellenőrzi és garantálja a védjegyet viselő áruk kiváló minőségét.
Kiváló minőségű sertéshúsnak csak a Magyarországon született és az EU által engedélyezett összetevőket tartalmazó takarmánnyal etetett vágóállat húsa minősíthető. A takarmánynak 95 százalékban gabonaalapúnak, a kukoricának pedig GMO-mentesnek kell lennie. A rendszerbe csak egészséges és hozamfokozóval nem etetett sertések kerülhetnek be.
A rendszer működését és az auditálást a terméktanács a szántóföldtől az asztalig végzi. A védjegy használatát adott termékre csak akkor engedélyezik, ha a teljes termék-előállítási lánc megfelel a szigorú követelményeknek.
A védjegy használata a minősített cégek számára ingyenes, mivel annak költségeit a VHT fedezi az agrártárcától e célra kapott – több 10 millió forintos – támogatásból. Jelenleg a védjegy használatára Magyarországon mintegy 60 vállalkozás jogosult. Köztük van az Auchan Magyarország Kft. is, amely hagyományos húspultjaira az utóbbi hetekben kapta meg 6 áruházára a KMS minősítést – mondta Menczel Lászlóné.
Balázs Ildikó az Auchan áruházlánc minőségügyi igazgatója arról tájékoztatott, hogy a KMS minőségű sertés tőkehúsok már kaphatóak az Auchan Fóti, Budakalászi, Törökbálinti, Szolnoki, Szegedi és Miskolci üzleteiben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >