Egyre több élelmiszer fogy Kínában és Brazíliában

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 07. 07. 00:02

Míg az amerikaiak, a britek és a franciák egyre kevesebbet költenek élelmiszerre, addig Kínában, illetve Brazíliában mind több étel-ital fogy – derül ki egy brit kutatásból.

A The Oxford Research Agency (TORA) által készített, több mint 1500 fős mintán alapuló kutatás szerint a britek közel fele (45%) próbált az elmúlt 6 hónapban étel, illetve italvásárláson spórolni. Náluk egyedül az amerikaiak voltak szűkmarkúbbak.
A brit fogyasztók 39 százaléka nem változtatott vásárlási szokásain, és mindössze 16 százalékuk költött többet, mint fél évvel ezelőtt.
Ezzel szemben Kínában, illetve Brazíliában egyre többet költ a lakosság élelmiszerre.
Elsőre talán meglepőnek tűnik az eredmény, miszerint a brit dolgozók 64 százaléka otthonról hoz ételt a munkahelyére, és mindössze 11 százalékuk jár étterembe ebédidőben. 14 százalékuk valamilyen kifőzdéből visz be ételt az irodába, további 11 %-uk pedig egyáltalán nem ebédel. Ezzel szemben a kínai dolgozók mindössze 33 százalékuk visz otthonról enni a munkahelyére, 38 százalékuk kimegy valahova enni.
Ezen kívül a britek 87 százaléka vásárol szupermarketekben, 7 százalékuk pedig már az interneten vásárolja meg az élelmiszereket, ami magasan veri az összes megkérdezett ország átlagát. 58 százalékuk bevásárló listát készít, mielőtt boltba menne, ami szintén tudatos fogyasztói, illetve megtakarítói magatartásra utal. Az új ételek kipróbálásában is élen járnak a britek, 78 százalékuk mondta azt, hogy nyitottak az újdonságra és kísérleteznek új étel- és italtermékekkel – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink