Egyre több az üres üzlet a belvárosban
A Váci utca központi része tartja magát, a nagykörúton az aktuális piaci helyzettől függően hol jobban, hol rosszabbul megy az üzlet, az Andrássy úton viszont egyértelműen romlott a helyzet, az üzletek ötöde üresen áll.
Az üzletek bérbeadási aránya Budapesten a Váci utca központi részén a legjobb, csak 4 százalékuk áll üresen, ugyanakkor az Andrássy úton minden ötödik üzlet üresen áll – közölte az ECORYS Magyarország Kft. az MTI-vel.
Az üresedés a Váci utca déli részén nőtt, mintegy 6-ról 12 százalékra, a központi részen viszont nem változott a 4 százalékos arány. A Bécsi utcában több üzlet nyílt meg, így az üresedési ráta a felére, 10 százalékra csökkent, illetve a Petőfi Sándor utca is javított pozícióján, és az üres üzletek aránya hasonlóan 10 százalékra esett.
A Nagykörúton változó irányú mozgások mentek végbe. A Teréz körúton stagnált az üres helyiségek 8 százalékos aránya, az Erzsébet körúton azonban jelentősen javult: a tavalyi 16-ról idén 8 százalékra csökkent. Az egyébként hullámzó teljesítményt mutató József körútnak a Blaha Lujza térhez közeli részén 14-ről 17 százalékra romlott az üres üzletek aránya.
A másodlagos bevásárlóutcák általában kevésbé népszerűek a bérlők között, így az üresedési ráta magasabb ezeken a helyszíneken. A belváros északi részén 2009-hez képest az üres üzletek aránya nem változott jelentősen, jelenleg is 30 százalékhoz közeli értéket mutat. A Váci utca mellékutcáiban legrosszabbul a Haris köz teljesít 32 százalékkal, illetve a Millennium Center emeleti része 43 százalékkal. A legnépszerűbb szakaszok továbbra is a Deák Ferenc utca (Fashion Street), a Régi Posta utca és az említett Millennium Center fölszinti része 4-10 százalékos üresedéssel.
Igen kedvezőtlen folyamatok indultak el a főváros kiemelt sugárútján, az Andrássy úton. Míg a Nagykörúton vagy a Váci utcában – az éppen uralkodó konjunktúrától függően – az üresedési arányok jellemzően 5-10 százalékosak voltak, addig az Andrássy úton 2006-ot követően a kihasználtság fokozatosan csökkent és 2010 augusztusára meghaladta a 21 százalékot – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >