Egyre több az interneten mindig elérhető fogyasztó
Egyre többen vannak azok a magyar fogyasztók, akik az interneten keresztül folyamatosan elérhetők, ügyeiket ott intézik és akik egy kutatás szerint jelentősen különböznek az átlagosnak tekintett társaiktól.
A PanMedia Kft. szerdán Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott friss kutatásából kiderült az is, hogy mintegy 840 ezer ember tekinthető Magyarországon mindig elérhető fogyasztónak, ők folyamatosan, több eszközzel és több helyszínről csatlakoznak az internetre és intézik ott az ügyeiket.
Az always on felmérés eredményeit Széles Zsuzsanna, a PanMedia médiaigazgatója ismertette. Kiemelte: tavaly még csak 670 ezren voltak a mindig elérhető online fogyasztók, akiknek a száma dinamikusan bővül. Ezért fontos fogyasztási szokásaiknak közelebbi megismerése – mondta. A mindig elérhető fogyasztók többnyire 40 év alattiak, városlakók, fele-fele részben nők és férfiak, jellemző rájuk a magasabb képzettség, s anyagi helyzetük is jobb az átlagosnál – ismertette Széles Zsuzsanna. Ezekre a fogyasztókra jellemző, hogy életüket az interneten menedzselik. Érzelmileg erősen kötődnek internetes kapcsolattal rendelkező mobiltelefonjukhoz, az mindennapjaik szerves részét képezi, bár az alapfunkciója, a telefonálás egyre inkább háttérbe szorul – mondta el a médiaigazgató. Többet és gyakrabban vásárolnak interneten az átlagnál, amit főleg számítógépről bonyolítanak, de a vásárlást megelőző információszerzésben fontos szerepe van az okostelefonnak. A mindig elérhető fogyasztók figyelme általában megoszlik a sok készülék és tartalom között, ezért nehezebb megszólítani őket, mint az átlagosnak tekintett fogyasztókat. Azonban az ötletes, kreatív, szerethető reklámokat akár azonnal meg is osztják barátaikkal – jegyezte meg a PanMedia médiaigazgatója.
A kutatás alapját egy 20 emberből álló fókuszcsoport képezte, akikkel blogon tartották a kapcsolatot három napon keresztül, másrészről egy 14 ezer ember megkérdezésével készített adatbázis adatait is felhasználták ez elkészítése során. A PanMedia a Millward Brown piackutató cég segítségével végezte a kutatást. A PanMedia Kft.-t 1995-ben alapították és a világ harmadik legnagyobb ügynökségi hálózatához, az Interpublic Grouphoz tartozik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >