Egyre több amerikai tartja az alkoholfogyasztást egészségtelennek
Egy új felmérés szerint az amerikaiak egyre nagyobb aránya tartja egészségtelennek az akár mértékletes alkoholfogyasztást is.
Az amerikai Gallup július 1. és 21. között 1010 felnőtt bevonásával végzett Consumption Habits felmérése szerint az amerikaiak 45%-a gondolja úgy, hogy napi egy-két alkoholos ital fogyasztása árt az egészségnek. Ez 6%pontos növekedést jelent a tavalyi, és 17%pontos emelkedést a 2018-as felméréshez képest.
Mindeközben az amerikaiak 43%-a nem gondolja, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás bármilyen módon érintené az egészséget, míg 8% szerint pozitív hatása van. A Gallup szerint mindkét érték a valaha mért legalacsonyabb.
A cég megjegyezte, hogy 2001 és 2018 között az amerikaiak „nagyobb valószínűséggel gondolták úgy, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás nincs hatással az általános egészségi állapotra, mint hogy negatív vagy pozitív hatással van rá”.
A Gallup azt is megkérdezte az amerikaiaktól, mit gondolnak a legjobb egészségügyi tanácsnak egy olyan személy esetében, aki „átlagos mennyiségű alkoholt” fogyaszt. A felmérés szerint az amerikai felnőttek 55%-a szerint csökkentenie kellene az elfogyasztott italmennyiséget, míg 22%-uk szerint teljesen fel kellene hagynia az alkoholfogyasztással. Körülbelül 17%-uk gondolja úgy, hogy a legjobb, ha folytatja az átlagos mennyiség fogyasztását.
A felmérés szerint csökkenő tendenciát mutat az alkoholt fogyasztó fiatal felnőttek aránya is. A Gallup összesített adatai szerint 2021 és 2024 között a 18 és 34 év közötti felnőttek átlagosan 59%-a fogyasztott alkoholt saját bevallása szerint. Ez alacsonyabb, mint a körükben 2016 és 2019 között mért átlagosan 65%.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >