Egyre több a zöld áruház a Lidl-nél
A Lidl Magyarország elkötelezett a minél fenntarthatóbb működés mellett és felelős vállalatként azon is dolgozik, hogy emelje a fenntartható tanúsítással rendelkező saját áruházainak számát. A vállalat célja, hogy a hazai kiskereskedelmi láncok között úttörő legyen a saját üzletek fenntartható épületminősítésében. Elkötelezettségét mutatja, hogy már 92 Lidl üzlet rendelkezik az EDGE zöld épülettanúsítási rendszer minősítéssel, melyek közül 83 áruház EDGE, 9 üzlet pedig EDGE ADVANCED minősítést tudhat magáénak.
A Lidl Magyarország számára stratégiai fontosságú, hogy mérsékelje a saját működéséből adódó környezeti hatásokat, melyek közül az egyik legfontosabb tényező az erőforrás-hatékonyság. Az áruházlánc célul tűzte ki, hogy a saját porfóliójába tartozó ingatlanoknál folyamatosan bővíti a fenntartható tanúsítással rendelkező áruházak számát, ennek érdekében 2023-ban elindította a saját tulajdonú üzletek EDGE-minősítését. A vállalat elkötelezettségét mutatja, hogy a 2023-as üzleti év végén már 92 Lidl üzlet rendelkezett a zöld épületminősítéssel, ezek közül 83 áruház EDGE, 9 üzlet pedig EDGE ADVANCED minősítést tudhat magáénak. Az EDGE egy olyan zöld épülettanúsítási rendszer, amely az épületek erőforráshatékonyabbá tételére fókuszál. Az EDGE tanúsítás megszerzéséhez egy épületnek legalább 20%-kal kevesebb energiát, vizet és az anyagokban megtestesülő energiát, míg az EDGE ADVANCED minősítéshez minimum 40%-kal kevesebb energiát kell felhasználnia, mint egy hagyományos épületnek.
A Lidl Magyarország energiafelhasználásának döntő többségét az épületek energiafogyasztása, valamint villamosenergia-fogyasztásuk adja, ezért ezt kiemelt témaként kezeli az áruházlánc energiamenedzsmentjében. Stratégiai és éves szintű energiahatékonysági célkitűzéseket fogalmaz meg mindazért, hogy a fejlesztések eredményeként minél több energiát takarítson meg.
„Piacvezető áruházláncként fontosnak tartjuk, hogy ne csak termékkínálatunkkal és a vásárlók magas szintű kiszolgálásával járjunk az élen, hanem működésünk minden területén. A meglévő és új üzleteink kapcsán is a minél fenntarthatóbb működésre, épületeink műszaki felszereltségének modernizálásával az erőforráshatékonyságra fókuszálunk. Büszkék vagyunk rá, hogy már 92 áruházunk bír zöld épületminősítéssel és azon dolgozunk, hogy ezt a számot tovább növeljük
– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A diszkontlánc az energiahatékonyság érdekében számos intézkedést tesz. Az új áruházaknál minden esetben gáz nélküli fűtési rendszert telepít, míg a meglévő üzletekben törekszik minél több áruházban a korszerű hűtő-fűtő berendezésekre való átállásra. A központi irodaházban, a logisztikai központok raktártereiben és a teljes üzlethálózatban LED világítási rendszert működtet, ezen túl pedig, annak érdekében, hogy az esetleges hiányosságok már a korai szakaszban felismerhetőek és azonosíthatóak legyenek, és a lehető leghamarabb optimalizálni tudják azokat, épületfelügyeleti rendszert és ingatlanautomatizálási megoldásokat is alkalmaz az áruházlánc. Az ingatlanok mindegyike 2016 óta ISO 50001 energiagazdálkodási rendszer szerint működik, amelyet a DEKRA Certification GmbH független tanúsító szerve évente felülvizsgál.
Mindezen felül a Lidl Magyarország 2022. január 1-jétől logisztikai központjai, irodaháza és teljes üzlethálózata számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol*[1], emellett pedig folyamatosan bővíti a napelemmel ellátott üzleteinek számát.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >