Egyre több a robot az amerikai gazdaságban
Minden eddiginél több robotot telepítettek tavaly az amerikai vállalatok. A robotok egyre olcsóbbak és sokoldalúbbak, így elérhetővé válnak a kisebb vállalatok számára is és megkezdődhet a térhódításuk az autógyárakon kívül – írja a portfolio.hu.
Tavaly összesen 28 478 darab robotot szállítottak le az Egyesült Államokban a Reuters értesülései szerint, 16 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az értékesítések minden szektorban emelkedtek, amit a „Fejlett Automatizációért Szövetség” (Association for Advancing Automation) figyelemmel kísér, kivéve az autószektort, ahol a gyártók visszavágták a megrendeléseiket, miután lezártak a nagy fejlesztéseket az új teherautó modellekhez. Tavaly az értékesítések kevesebb mint fele, 49 százaléka ment az autógyártókhoz, szemben az egy évvel korábbi 60 százalékhoz képest és 2010 óta először fordult elő, hogy a szektor kevesebb mint a felét adta.
Az élelmiszer-és fogyasztási javak szektorban 60 százalékkal ugrottak meg a robotok értékesítései az előző évhez képest, a félvezetőgyárakban és az elektronikai gyárakban pedig 50 százalékkal.
A vállalatokon nő a nyomás, hogy csökkentsék a munkaerőköltségeiket a feszített munkaerőpiacon. Több amerikai vállalat tervezi, hogy visszatelepíti a gyártást Ázsiából az Egyesült Államokban, válaszolva Donald Trump kereskedelmi háborújára, ennek pedig legjobb módja, ha versenyképesek akarnak maradni a magasabb amerikai munkaerőköltségek mellett, az az automatizáció.
A szövetség alelnöke szerint az automatizáció már rég túllépett a „hagyományos” alkalmazásai területein, mint amit az autógyárak összeszerelési munkálatai, vagy a raktárakban való felhasználásuk. A Metro Plastics Technologies nevű, mindössze 125 főt foglalkoztató cég például, többek között hangulatgyűrűket készít, tavaly márciusban megvette az első robotját. a gép feladata, hogy az elkészült termékeket a futószalagról a minőségellenőrökhöz vigye. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >