Egyre több a minőségi pezsgő Magyarországon
Fokozatosan növekszik a pezsgő iránti érdeklődés az utóbbi időszakban Magyarországon – írja az Agrárminisztérium (AM) az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/12/Kepernyofoto-2023-12-31-9.55.09.png)
Egyre több és jobb pezsgő van Magyarországon
Az ünnepi alkalmakon és különleges eseményeken kívül egyre többen fedezik fel a buborékos ital varázslatos világát a hétköznapokon is. A pezsgők sokszínűségének és különleges ízvilágának megismerése remek lehetőséget nyújt a hazai gasztronómia és kultúra számára is – fogalmaznak a közleményben.
Mint írják, a hazai termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak az itthoni és nemzetközi piacokon egyaránt. A fogyasztói igények azt eredményezték, hogy egyre több borászat indult el a buborékok irányába is, az eredményeket pedig egyre több nemzetközi díj is jól jelzi. Mára már elmondható, reneszánszát éli a magyar pezsgő, mert csaknem 200 borászat állít elő ilyen italt. Ezek nagy részét a Felső-Pannon és a Duna borrégió fedik le. A Magyarországon előállított borok 5 százalékából lesz pezsgő. Ez 140-160 ezer hektolitert jelent évente.
Az utóbbi időben a magyar pezsgőimport nőtt, ami az ital iránti növekvő hazai keresletet is jelzi. A magyar pezsgőexport legnagyobb piacai Kanada, Románia, Észtország, Svédország és Lettország.
Az idei év bort és pezsgőt népszerűsítő kampányai már a nemzeti bormarketing stratégia végrehajtása keretében indultak el. Az idén elkészült stratégia elsődleges célja a boreladások növelése, valamint a termékstruktúra szűkítése mellett új kategóriák megteremtése. A dokumentum nemcsak marketingkommunikációval foglalkozik, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is megtalálhatóak benne – olvasható az AM közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >