Egyre több a kínai turista Magyarországon
A kínai beutazó-turizmus fontosságát és jelentős növekedési potenciálját hangsúlyozták a résztvevők hétfőn Budapesten, a kínai Ctrip csoporthoz tartozó Ctrip Customized Travel és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), valamint az EEST Travel közös szervezésében megtartott üzleti fórumon.
Az MTÜ az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a találkozón majdnem száz szakmai partner vett részt. A magyarországi szolgáltató szektor képviselői, utazási irodák, szállodaláncok mellett turisztikai szövetségek – a Magyar Utazási Irodák Szövetsége, a Magyar Beutaztatók Szövetsége -, valamint a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ képviselői is tárgyalásokat folytattak a Ctrip képviselőivel.
A közlemény szerint Máté Kristóf, az MTÜ értékesítésért felelős igazgatója a fórum megnyitóján kiemelte: több mint 35 százalékkal 371 ezerre nőtt a kínai vendégéjszakák száma 2017-ben Magyarországon. Budapestre ugyanekkor pedig 178 ezer kínai vendég érkezett, amivel Kína a TOP10 küldőország között szerepel a fővárosnál.
Kane Hszü, a Ctrip ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy a kínai lakosság 10 százaléka rendelkezik útlevéllel, ami 130 milliónyi potenciális utazót jelent, a kínai turisták száma évről-évre nő. Az adataik szerint az utazók jelentős többsége 20-49 év közötti, egyéni utazó, akik jellemzően az 500 legnagyobb kínai vállalat képviselői is egyben – mondta.
A Ctrip kutatási igazgatója, Andrew Hszie elmondta, hogy a kínai turisták 76,5 százaléka ázsiai, 9,3 százaléka európai, 8,7 százaléka észak-amerikai úti célt keresett fel 2017-ben. Európa a nyári hónapokon kívül holdújévkor (februárban) számíthat nagyobb kínai beutazó forgalomra – mondta, hozzátéve: Európában jellemzően hosszabb időt, 10-12 napot töltenek, és egyszerre több országot látogatnak meg.
A Ctrip jelenleg Ázsia legnagyobb és a világ második legnagyobb online utazási ügynöksége. A cégcsoportot a Nasdaq 2003 óta jegyzi, munkatársaink száma meghaladja a 30 ezret. A Ctrip Customized Travel jelenlegi szolgáltatói hálózata több, mint 1000 várost és 107 országot fed le.
A találkozó célja volt, hogy további magyar szolgáltatókkal bővüljön a Ctrip portfóliója. Az MTÜ és a Ctrip 2017 novemberben kötött stratégiai megállapodást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >