Egyre optimistábbak és többet költenének a kínai fogyasztók
Stabil a fogyasztói bizalom értéke Kínában, a lakosság pedig egyre optimistább és a korábbinál többet hajlandó költeni – derül ki a Nielsen piackutató kínai részlegének legfrissebb jelentéséből.
Az év első három hónapjában mért fogyasztói bizalmi mutató 108 pontos értéke megegyezik az előző negyedévivel, és 15 ponttal magasabb a globális átlagnál – derül ki a Nielsen adataiból. A 100 pont feletti érték fogyasztói optimizmust jelöl, és bár az elmúlt évben nem csökkent kétszámjegyűre a mutató értéke a kelet-ázsiai országban, a hazai gazdaság lassulása és a világgazdasági bizonytalanságok miatt 2012 második és harmadik negyedévében a jelenleginél visszafogottabb volt a fogyasztói bizalom.
A több mint 3500 megkérdezett válaszából az derült ki, hogy nőtt a nagyvárosokban lakó kínaiak optimizmusa foglalkoztatási esélyeiket illetően, 58 százalék ítéli meg pozitívan munkaerőpiaci helyzetét, az előző negyedévi 52 százalékos arány után. A pénzügyi helyzetüket illetően is derűlátók a városlakók: 74 százalékuk ítélte azt meg pozitívnak az előző negyedév 62 százaléka után.
A Nielsen földrajzi bontásban is vizsgálta a lakosság hangulatát, az adatok szerint legoptimistábbak a kelet-kínai lakosok, legkevésbé az elmaradottabb nyugati régióban élők.
A bizalom növekedésével párhuzamosan a fogyasztási hajlandóság is emelkedett. A válaszadók 39 százaléka mondta azt, kiadásainak növelését tervezi, ez két és fél éve a legmagasabb arány. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >