Egyre népszerűbbek az online eszközök vásárláskor
Szorosan együtt élnek a valóságos üzletek a világhálóval
Élelmiszer és ital vásárlására gondolva az internethasználó magyar fogyasztók jó egyharmada szándékozik online eszközt is igénybe venni a következő hat hónap során, hogy tájékozódjék, vagy beszerezzen valamit. Lényegében ugyanekkora arányt tárt fel a vizsgált harmincegy európai ország átlagában is a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
A nyitottságot az e-kereskedelemre huszonkét termékcsoporttal kapcsolatban mérte fel a Nielsen.
Az internetező magyar fogyasztók ruházati cikk és cipő mellett szórakoztatóelektronikai készülék, továbbá mobiltelefon esetében a legfogékonyabbak. Ezekkel kapcsolatban válaszadó honfitársaink több mint fele tervezi igénybe venni a világhálót hat hónapon belül azért, hogy informálódjék, vagy vásároljon. Utánuk az utazás/szállásfoglalás következik. Az élelmiszer és az ital a középmezőnybe tartozik ebből a szempontból.
Ha az európai átlagot nézzük, ott is a ruházati cikk és cipő vezet, melyet a válaszadók több mint kétharmada nevezett meg. Utána a sorrend – kétharmad körüli aránnyal –az utazás/szállásfoglalás, a repülőjegy, valamint a belépőjegyek vásárlása. Az élelmiszer és a szomjoltó ital a rangsor alsó ötödében helyezkedik el.
„Ha azokra a termékekre gondol, amelyek vásárlásánál a következő hat hónap alatt internetet is igénybe vesz, melyik eszközt használja gyakran?” A kérdésre a magyar válaszadók 89 százaléka nevezte meg a számítógépet, 22 a mobiltelefont, 13 a tabletet, míg 6 százalék más eszközt.
A napi fogyasztási cikkek e-kereskedelmében a piackutatók a fogyasztók véleményét konkrétan élelmiszerekkel, italokkal, állateledellel, testápoló, egészséget megőrző, szépségápoló szerekkel és babaápoló készítményekkel kapcsolatban tárták fel, különböző szempontok szerint. A szempontok közül a magyar válaszadók legnagyobb arányban a következő állításokkal értenek egyet: „online vásárolni kényelmes”, továbbá „szeretek interneten ismertetéseket olvasni egy termékről, mielőtt megveszem”.
Valóságos üzletek és e-kereskedelem szoros együttélését igazolja, hogy a magyar megkérdezettek majdnem kétharmada gyakran megnéz a neten egy-egy napi fogyasztási cikket, mielőtt boltban megvenné. De fordított irányban is tájékozódnak: a magyarok közel fele gyakran megnéz egy élelmiszert, italt vagy testápoló szert valamilyen üzletben, mielőtt online megvásárolná.
A magyar megkérdezettek figyelemre méltóan magas (60 százaléknál nagyobb) arányban értenek egyet az e-kereskedelemmel kapcsolatban a következőkkel: nincs bizalmuk ahhoz, hogy hitelkártyájuk adatait online megadják, továbbá vásárlás előtt viszonylag sok időt töltenek azzal, hogy interneten keresgélnek termékeket.
A felmérésben szereplő szempontok közül a magyar fogyasztók legkevesebben a megvásárolni szándékozott árucikkek listáját állítják össze online segítséggel. Szintén nagyon kis számban használnak egy üzletben járva olyan applikációt, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlíthassák az árakat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >