Egyre népszerűbbek az online eszközök vásárláskor
Szorosan együtt élnek a valóságos üzletek a világhálóval
Élelmiszer és ital vásárlására gondolva az internethasználó magyar fogyasztók jó egyharmada szándékozik online eszközt is igénybe venni a következő hat hónap során, hogy tájékozódjék, vagy beszerezzen valamit. Lényegében ugyanekkora arányt tárt fel a vizsgált harmincegy európai ország átlagában is a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
A nyitottságot az e-kereskedelemre huszonkét termékcsoporttal kapcsolatban mérte fel a Nielsen.
Az internetező magyar fogyasztók ruházati cikk és cipő mellett szórakoztatóelektronikai készülék, továbbá mobiltelefon esetében a legfogékonyabbak. Ezekkel kapcsolatban válaszadó honfitársaink több mint fele tervezi igénybe venni a világhálót hat hónapon belül azért, hogy informálódjék, vagy vásároljon. Utánuk az utazás/szállásfoglalás következik. Az élelmiszer és az ital a középmezőnybe tartozik ebből a szempontból.
Ha az európai átlagot nézzük, ott is a ruházati cikk és cipő vezet, melyet a válaszadók több mint kétharmada nevezett meg. Utána a sorrend – kétharmad körüli aránnyal –az utazás/szállásfoglalás, a repülőjegy, valamint a belépőjegyek vásárlása. Az élelmiszer és a szomjoltó ital a rangsor alsó ötödében helyezkedik el.
„Ha azokra a termékekre gondol, amelyek vásárlásánál a következő hat hónap alatt internetet is igénybe vesz, melyik eszközt használja gyakran?” A kérdésre a magyar válaszadók 89 százaléka nevezte meg a számítógépet, 22 a mobiltelefont, 13 a tabletet, míg 6 százalék más eszközt.
A napi fogyasztási cikkek e-kereskedelmében a piackutatók a fogyasztók véleményét konkrétan élelmiszerekkel, italokkal, állateledellel, testápoló, egészséget megőrző, szépségápoló szerekkel és babaápoló készítményekkel kapcsolatban tárták fel, különböző szempontok szerint. A szempontok közül a magyar válaszadók legnagyobb arányban a következő állításokkal értenek egyet: „online vásárolni kényelmes”, továbbá „szeretek interneten ismertetéseket olvasni egy termékről, mielőtt megveszem”.
Valóságos üzletek és e-kereskedelem szoros együttélését igazolja, hogy a magyar megkérdezettek majdnem kétharmada gyakran megnéz a neten egy-egy napi fogyasztási cikket, mielőtt boltban megvenné. De fordított irányban is tájékozódnak: a magyarok közel fele gyakran megnéz egy élelmiszert, italt vagy testápoló szert valamilyen üzletben, mielőtt online megvásárolná.
A magyar megkérdezettek figyelemre méltóan magas (60 százaléknál nagyobb) arányban értenek egyet az e-kereskedelemmel kapcsolatban a következőkkel: nincs bizalmuk ahhoz, hogy hitelkártyájuk adatait online megadják, továbbá vásárlás előtt viszonylag sok időt töltenek azzal, hogy interneten keresgélnek termékeket.
A felmérésben szereplő szempontok közül a magyar fogyasztók legkevesebben a megvásárolni szándékozott árucikkek listáját állítják össze online segítséggel. Szintén nagyon kis számban használnak egy üzletben járva olyan applikációt, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlíthassák az árakat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >