Egyre népszerűbbek az ízesített ásványvíz-termékek
Az elmúlt időszak gazdasági kilengéseinek negatív következményei érintik a hazai ásványvízipar szereplőit is. Az elszálló infláció és a magas energiaárak miatt az ásványvízforgalom a 2022-es második félévben kezdett hanyatlani, és ez a tendencia azóta is folyamatos. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a Hellovidék.hu-nak elmondta, hogy a legnagyobb visszaesés az egyszerű ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében figyelhető meg, míg az ízesített termékek iránti kereslet emelkedik.
A gazdasági nehézségek mellett az alapanyagárak, az energia és szállítási költségek változása is szerepet játszik a helyzet kialakulásában. A 2023-as év során a forgalom kategóriától és időszaktól függően eltérő mértékben csökkent, az ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében a legmarkánsabban.
Az ízesített ásványvizek és szénsavas üdítőitalok iránti kereslet viszont változatlan maradt, így ezek a termékek stabilan szerepeltek a piacon. A jeges teák értékesítése ingadozott, a 25 százaléknál kevesebb gyümölcslevet tartalmazó gyümölcslevek népszerűbbek lettek.
Az ásványvízgyártók reagálása a változó keresletre számos innovációt hozott. Az ízesített ásványvizek egyre szélesebb választéka kerül a vásárlók elé, és a fogyasztói preferenciák változása miatt ezek a termékek egyre inkább előtérbe kerülnek. A fogyasztók egyre tudatosabbak és egészségtudatosabbak, ami a kalóriaszegény, cukormentes opciók iránti kereslet növekedésében mutatkozik meg.
A természetes ásványvíz előnyei közé tartozik, hogy eredendően tiszta, nem igényel további kezelést, és gazdag ásványi anyagokban, amelyeket a szervezet könnyen hasznosít. A természetes összetétel és az állandó minőség mellett az ásványvizek kielégítik a fogyasztók napi folyadékigényét.
A gyártók, például a Szentkirályi Magyarország, a változó igényekhez alkalmazkodva új termékeket vezetnek be a piacra. Az ilyen innovációk, mint a Szentkirályi Extra Dús, a fogyasztók körében népszerűekké válnak, így elősegítve a cég sikerét.
Összességében a hazai ásványvíziparnak a fennmaradáshoz és fejlődéséhez alkalmazkodnia kell az aktuális piaci körülményekhez, valamint folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a fogyasztói igények alakulását és az egészségtudatos trendeket.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >