Egyre népszerűbbek az ízesített ásványvíz-termékek
Az elmúlt időszak gazdasági kilengéseinek negatív következményei érintik a hazai ásványvízipar szereplőit is. Az elszálló infláció és a magas energiaárak miatt az ásványvízforgalom a 2022-es második félévben kezdett hanyatlani, és ez a tendencia azóta is folyamatos. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a Hellovidék.hu-nak elmondta, hogy a legnagyobb visszaesés az egyszerű ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében figyelhető meg, míg az ízesített termékek iránti kereslet emelkedik.

Az ásványvízgyártók reagálása a változó keresletre számos innovációt hozott
A gazdasági nehézségek mellett az alapanyagárak, az energia és szállítási költségek változása is szerepet játszik a helyzet kialakulásában. A 2023-as év során a forgalom kategóriától és időszaktól függően eltérő mértékben csökkent, az ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében a legmarkánsabban.
Az ízesített ásványvizek és szénsavas üdítőitalok iránti kereslet viszont változatlan maradt, így ezek a termékek stabilan szerepeltek a piacon. A jeges teák értékesítése ingadozott, a 25 százaléknál kevesebb gyümölcslevet tartalmazó gyümölcslevek népszerűbbek lettek.
Az ásványvízgyártók reagálása a változó keresletre számos innovációt hozott. Az ízesített ásványvizek egyre szélesebb választéka kerül a vásárlók elé, és a fogyasztói preferenciák változása miatt ezek a termékek egyre inkább előtérbe kerülnek. A fogyasztók egyre tudatosabbak és egészségtudatosabbak, ami a kalóriaszegény, cukormentes opciók iránti kereslet növekedésében mutatkozik meg.
A természetes ásványvíz előnyei közé tartozik, hogy eredendően tiszta, nem igényel további kezelést, és gazdag ásványi anyagokban, amelyeket a szervezet könnyen hasznosít. A természetes összetétel és az állandó minőség mellett az ásványvizek kielégítik a fogyasztók napi folyadékigényét.
A gyártók, például a Szentkirályi Magyarország, a változó igényekhez alkalmazkodva új termékeket vezetnek be a piacra. Az ilyen innovációk, mint a Szentkirályi Extra Dús, a fogyasztók körében népszerűekké válnak, így elősegítve a cég sikerét.
Összességében a hazai ásványvíziparnak a fennmaradáshoz és fejlődéséhez alkalmazkodnia kell az aktuális piaci körülményekhez, valamint folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a fogyasztói igények alakulását és az egészségtudatos trendeket.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >