Egyre népszerűbbek az ízesített ásványvíz-termékek
Az elmúlt időszak gazdasági kilengéseinek negatív következményei érintik a hazai ásványvízipar szereplőit is. Az elszálló infláció és a magas energiaárak miatt az ásványvízforgalom a 2022-es második félévben kezdett hanyatlani, és ez a tendencia azóta is folyamatos. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a Hellovidék.hu-nak elmondta, hogy a legnagyobb visszaesés az egyszerű ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében figyelhető meg, míg az ízesített termékek iránti kereslet emelkedik.

Az ásványvízgyártók reagálása a változó keresletre számos innovációt hozott
A gazdasági nehézségek mellett az alapanyagárak, az energia és szállítási költségek változása is szerepet játszik a helyzet kialakulásában. A 2023-as év során a forgalom kategóriától és időszaktól függően eltérő mértékben csökkent, az ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében a legmarkánsabban.
Az ízesített ásványvizek és szénsavas üdítőitalok iránti kereslet viszont változatlan maradt, így ezek a termékek stabilan szerepeltek a piacon. A jeges teák értékesítése ingadozott, a 25 százaléknál kevesebb gyümölcslevet tartalmazó gyümölcslevek népszerűbbek lettek.
Az ásványvízgyártók reagálása a változó keresletre számos innovációt hozott. Az ízesített ásványvizek egyre szélesebb választéka kerül a vásárlók elé, és a fogyasztói preferenciák változása miatt ezek a termékek egyre inkább előtérbe kerülnek. A fogyasztók egyre tudatosabbak és egészségtudatosabbak, ami a kalóriaszegény, cukormentes opciók iránti kereslet növekedésében mutatkozik meg.
A természetes ásványvíz előnyei közé tartozik, hogy eredendően tiszta, nem igényel további kezelést, és gazdag ásványi anyagokban, amelyeket a szervezet könnyen hasznosít. A természetes összetétel és az állandó minőség mellett az ásványvizek kielégítik a fogyasztók napi folyadékigényét.
A gyártók, például a Szentkirályi Magyarország, a változó igényekhez alkalmazkodva új termékeket vezetnek be a piacra. Az ilyen innovációk, mint a Szentkirályi Extra Dús, a fogyasztók körében népszerűekké válnak, így elősegítve a cég sikerét.
Összességében a hazai ásványvíziparnak a fennmaradáshoz és fejlődéséhez alkalmazkodnia kell az aktuális piaci körülményekhez, valamint folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a fogyasztói igények alakulását és az egészségtudatos trendeket.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >