Egyre népszerűbbek az ízesített ásványvíz-termékek
Az elmúlt időszak gazdasági kilengéseinek negatív következményei érintik a hazai ásványvízipar szereplőit is. Az elszálló infláció és a magas energiaárak miatt az ásványvízforgalom a 2022-es második félévben kezdett hanyatlani, és ez a tendencia azóta is folyamatos. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a Hellovidék.hu-nak elmondta, hogy a legnagyobb visszaesés az egyszerű ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében figyelhető meg, míg az ízesített termékek iránti kereslet emelkedik.

Az ásványvízgyártók reagálása a változó keresletre számos innovációt hozott
A gazdasági nehézségek mellett az alapanyagárak, az energia és szállítási költségek változása is szerepet játszik a helyzet kialakulásában. A 2023-as év során a forgalom kategóriától és időszaktól függően eltérő mértékben csökkent, az ásványvizek és a 100 százalékos gyümölcslevek esetében a legmarkánsabban.
Az ízesített ásványvizek és szénsavas üdítőitalok iránti kereslet viszont változatlan maradt, így ezek a termékek stabilan szerepeltek a piacon. A jeges teák értékesítése ingadozott, a 25 százaléknál kevesebb gyümölcslevet tartalmazó gyümölcslevek népszerűbbek lettek.
Az ásványvízgyártók reagálása a változó keresletre számos innovációt hozott. Az ízesített ásványvizek egyre szélesebb választéka kerül a vásárlók elé, és a fogyasztói preferenciák változása miatt ezek a termékek egyre inkább előtérbe kerülnek. A fogyasztók egyre tudatosabbak és egészségtudatosabbak, ami a kalóriaszegény, cukormentes opciók iránti kereslet növekedésében mutatkozik meg.
A természetes ásványvíz előnyei közé tartozik, hogy eredendően tiszta, nem igényel további kezelést, és gazdag ásványi anyagokban, amelyeket a szervezet könnyen hasznosít. A természetes összetétel és az állandó minőség mellett az ásványvizek kielégítik a fogyasztók napi folyadékigényét.
A gyártók, például a Szentkirályi Magyarország, a változó igényekhez alkalmazkodva új termékeket vezetnek be a piacra. Az ilyen innovációk, mint a Szentkirályi Extra Dús, a fogyasztók körében népszerűekké válnak, így elősegítve a cég sikerét.
Összességében a hazai ásványvíziparnak a fennmaradáshoz és fejlődéséhez alkalmazkodnia kell az aktuális piaci körülményekhez, valamint folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a fogyasztói igények alakulását és az egészségtudatos trendeket.
Kapcsolódó cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Elemző az M1-en: ez az árképzés pofátlan a multik részéről
Az élelmiszerkereskedő cégek számára hatalmas extraprofitot jelentő élelmiszer-árképzést ésszerű keretek…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert az árrés-korlátozás komoly ellenőrzését ígéri
Megvédjük a családokat és a nyugdíjasokat, meg fogjuk akadályozni az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >