Egyre népszerűbbek a magyar és a biotermékek
Tavaly tudatosabban vásároltunk élelmiszert, mint pár éve, derült ki a Szonda Ipsos 2009. decemberében készített felméréséből.
A Szonda Ipsos 2009. decemberében – az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) Irányító Hatósága megbízásából – készített felmérése szerint a megkérdezettek közel 80 százaléka megnézi a csomagoláson a termékek származását, 75 százalékuk pedig tudatosan figyel arra, hogy magyar terméket vásároljon.
Az alapvető élelmiszerek közül a legfontosabb termékek, amelyeknél elsősorban a származási helyet vesszük figyelembe, a pékáruk, a tojás, a baromfi, egyéb húskészítmények és a tejtermékek. A prémiumáruk közül a szeszesitalok és az édességek állnak a lista legvégén, vagyis ezeknél figyeljük legkevésbé azt, hogy hazai termékek-e.
A felmérésből kiderült, hogy egyre inkább, a tavalyi évhez képest közel 40 százalékkal többen figyelünk arra, hogy magyar terméket vásároljunk, és az elmúlt évben több mint 10 százalékkal nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma is, akik rendszeresen vásárolnak biotermékeket.
2009-ben a válaszadók mindössze 40 százaléka ügyelt arra, hogy egészséges legyen, amit vásárol. A felmérés szerint a magyarok 66 százaléka szereti a bőséges adagokat, ami szintén nem az egészségtudatos táplálkozás híveinek elvét – többször kevesebbet – tükrözi – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >