Egyre népszerűbb az online vásárlás
A magyar netezők 40 százaléka viszonylag tapasztaltnak számít online vásárlás terén, mivel két évnél korábban vett először valamit a világhálón keresztül – derül ki a Gemius „E-kereskedelem 2009: trendek és attitűdök” kutatásából.
A kutatás szerint a felhasználók majd mindegyike (99,7%-a) hallott már arról, hogy a neten vásárolni is lehet, miközben 2007-ben még egyáltalán nem volt ez ilyen egyértelmű itthon.
Összességében tehát örülhetnek a netes kereskedők, ám nem ülhetnek a babérjaikon, mert hűség dolgában nem számíthatnak a felhasználókra. Csupán a válaszadók 21%-a mondja azt, hogy egy-egy bolthoz hűséges, ami viszont jelentős esés a két évvel azelőtti 41 %-hoz képest. Ez a növekvő tudatosságra, tájékozottságra utalhat, ahogy az a tény is, hogy jócskán emelkedett azoknak az aránya, akik vásárlás előtt a neten összevetik az ajánlatokat, illetve probléma esetén jelzik azt. Mostanra a felhasználóknak csupán 9 %-a gondolja úgy, hogy az internetes vásárlás bonyolult.
Ugyanakkor a felhasználók egyharmada még mindig nem vásárolt a neten semmit. Igaz, a válaszadók fele már gondolt az online beszerzésre. Az elbizonytalanító indokok ugyanazok, amelyek mindig is voltak: biztonsági, minőségi aggályok, a közvetlen kapcsolat, a kézzelfoghatóság hiánya. Ezzel együtt az online úton még nem vásárlók kétötöde nyilatkozta, hogy érdekelné könyvek, filmek és zenék neten történő megvásárlása – írja a marketinginfo.hu.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >