Egyre népszerűbb az online vásárlás
A magyar netezők 40 százaléka viszonylag tapasztaltnak számít online vásárlás terén, mivel két évnél korábban vett először valamit a világhálón keresztül – derül ki a Gemius „E-kereskedelem 2009: trendek és attitűdök” kutatásából.
A kutatás szerint a felhasználók majd mindegyike (99,7%-a) hallott már arról, hogy a neten vásárolni is lehet, miközben 2007-ben még egyáltalán nem volt ez ilyen egyértelmű itthon.
Összességében tehát örülhetnek a netes kereskedők, ám nem ülhetnek a babérjaikon, mert hűség dolgában nem számíthatnak a felhasználókra. Csupán a válaszadók 21%-a mondja azt, hogy egy-egy bolthoz hűséges, ami viszont jelentős esés a két évvel azelőtti 41 %-hoz képest. Ez a növekvő tudatosságra, tájékozottságra utalhat, ahogy az a tény is, hogy jócskán emelkedett azoknak az aránya, akik vásárlás előtt a neten összevetik az ajánlatokat, illetve probléma esetén jelzik azt. Mostanra a felhasználóknak csupán 9 %-a gondolja úgy, hogy az internetes vásárlás bonyolult.
Ugyanakkor a felhasználók egyharmada még mindig nem vásárolt a neten semmit. Igaz, a válaszadók fele már gondolt az online beszerzésre. Az elbizonytalanító indokok ugyanazok, amelyek mindig is voltak: biztonsági, minőségi aggályok, a közvetlen kapcsolat, a kézzelfoghatóság hiánya. Ezzel együtt az online úton még nem vásárlók kétötöde nyilatkozta, hogy érdekelné könyvek, filmek és zenék neten történő megvásárlása – írja a marketinginfo.hu.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >