Egyre népszerűbb a Black Fiday Magyarországon
Az ünnepi időszak és a közelgő nagy árleszállítások kapcsán a magyar fogyasztók külföldi online vásárlási szokásait mérte fel a PayPal – olvasható a profitline.hu-n. A kutatásból kiderül, hogy 42% elsősorban a karácsonyi időszakban vásárol határon túlról, ilyenkor leggyakrabban ékszereket és órákat rendelünk, legtöbbet viszont utazáshoz kapcsolódó kiadásokra költünk. Leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Hongkongból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelünk.
A PayPal online fizetési szolgáltató adatai szerint meredeken nő a Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon: amíg 2016-ban 13%-kal, 2017-ben már 40%-kal nőtt az online vásárlások száma az előző évhez viszonyítva. Bár ezek a vásárlási szezon kezdetét jelző alkalmak eddig jellemzően a külföldi webshopokban történő vásárlást jelentették, a hazai kiskereskedelem szereplői is egyre jobban felzárkóznak: a kutatás szerint a PayPal-t használó magyaroknak már 17%-a költ hazai webshopokban Black Friday alkalmával. A megkérdezett magyar felnőttek 79%-a vásárolt online legalább egy alkalommal a kutatást megelőző 12 hónapban, ugyanakkor tízből négy magyar szerint nincs szükség különleges alkalomra külföldi webshopból történő vásárláshoz.
A magyar vásárlók leggyakrabban ékszereket és órákat (68%), játékokat és hobbi termékeket (63%), valamint ruházatot (60%) vásárolnak külföldön. A vásárlások értékét tekintve a legtöbbet utazásra (átlag 60 420 Ft), játékokra és hobbi termékekre (8 498 Ft), valamint szórakozásra és oktatásra költünk (4 869 Ft). A magyarok számára a legnépszerűbb öt piac Kína, az Egyesült Királyság, Hongkong, Németország és az Egyesült Államok. A 2017-es Black Friday alkalmával a ruházati és divatcikkek voltak a legnépszerűbbek, ezek értékesítése meghaladta az éves átlag háromszorosát.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 44%-a az online költéseik növekedésével számol: ezt 85% az online vásárlás kényelmével, 39% a nagyobb választékkal indokolja, és 35% a szállítási költségek csökkenésével számolva tervez többet költeni az interneten. Egy termék belföldről történő megrendelése esetén 45% mérlegeli a szállítási költségeket, és 31% számára visszatartó erő lehet a vásárlás összköltsége. (profitline.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >