Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az élelmiszereket – derült ki a QS Qualität und Sicherheit megbízásából készült, reprezentatív Forsa-felmérésből. Ez 3 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.
A kutatás szerint ugyanakkor a megkérdezettek közel fele (47%) úgy érzi, nincs megfelelően tájékoztatva az élelmiszerbiztonságról, míg 46% elégedett az elérhető információval – számolt be a Lebensmittelpraxis.
A fogyasztók a legnagyobb kockázati tényezőként az otthoni tárolást nevezték meg: a hűtőben való tárolásban 68% lát veszélyt, ezt követte kockázatot jelentő tényezőként az élelmiszerek hazaszállítása (64%) és a nem megfelelő előkészítés, például a gyümölcsök és zöldségek alapos mosásának hiánya (54%).
A felmérés pozitív eredménye, hogy a termékvisszahívásokat a válaszadók 41%-a annak jeleként értelmezi, hogy az élelmiszerbiztonsági rendszerek hatékonyan működnek, míg 33% ezek miatt inkább bizonytalanságot érez. A résztvevők 37%-a úgy érzékeli, az utóbbi években gyakoribbá váltak a termékvisszahívások.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >Veszélyben az élelmiszerbiztonság? Magyarország nem támogatja a Mercosur-egyezményt
Komoly aggodalmakat fogalmazott meg Nagy István agrárminiszter az EU és…
Tovább olvasom >Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az előző hónaphoz mérten 1,3 százalékkal mérséklődött az ipari termelés májusban
2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben
Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését…
Tovább olvasom >