Egyre környezettudatosabban vásárlunk bútort – a JYSK bemutatta tavaszi-nyári kollekcióját
A skandináv otthonosság és funkcionalitás mellett gyönyörű színek, modern formák, természetes és fenntartható anyagok köszönnek vissza a JYSK tavaszi-nyári kínálatban. Az új szezon lakberendezési trendjeiről, a JYSK trendelőrejelzéséről, valamint a fenntarthatóság és természetközeliség skandináv mindennapokban betöltött szerepéről Line Skaaning Lindskov, a JYSK Range & Design szakmai vezetője beszélt a JYSK rendezvényén.
A fenntarthatósággal kapcsolatos növekvő vásárlói tudatosság és a fenntartható és természetközeli alapanyagok iránti igény egyre jobban meghatározhatja a következő évek lakberendezési és design trendjeit. Azzal, hogy egyre inkább tapasztalhatóak az éghajlatváltozás hatásai, a fenntarthatóság igénye a belsőépítészetbe és az otthonainkba is bekerült. Ez a bútorvásárlásban is megmutatkozik, például az újrahasznosított fából készült bútorok és az újrahasznosított üvegből és fémből készült kiegészítők felé való elmozdulással. A pandémia és az azt követő gazdasági nehézségek hatására is változtak a vásárlói szokásaink és növekedett a társadalmi érzékenység a környezetvédelem iránt, és az igény a tartós bútorokra is, de ösztönösen is a természetes és hagyományos anyagokhoz vonzódunk – derült ki a JYSK tavaszi-nyári kínálatát bemutató sajtóeseményen.
Felelősségteljes alapanyag-használat
A JYSK vállalása, hogy 2024 végére minden újonnan megvásárolt fából, kartonból vagy papírból gyártott JYSK termék és csomagolás FSC®-tanúsított alapanyagból (FSC® N001715) készül majd. Az FSC a Forest Stewardship Council® (azaz Erdészeti Tanács) nemzetközi nonprofit szervezet nevének rövidítése, és egyúttal a fenntartható erdőgazdálkodásból és egyéb felelősségteljes forrásokból származó fa és papír címkézési rendszere, amely az új kollekció számos eleménél megjelenik.
A JYSK elkötelezte magát amellett is, hogy 2024 végére valamennyi textiltermékét 100%-ban fenntarthatóbb pamutból fogja előállítani. Ebbe beletartozik a fenntarthatóbb pamutért tevékenykedő Better Cotton (BC) kezdeményezés, az újrahasznosított és organikus pamut is.
Az Oeko-Tex® pedig a világ vezető egészségügyi textilcímkézési rendszere. A JYSK textiltermékeinek többsége rendelkezik Standard 100 címkével. Ez azt jelenti, hogy a termék bizonyítottan nem tartalmaz káros mennyiségű problematikus vegyi anyagot.
Az egynyári trendeket felülírja az időtlen természetesség
A fenntartható anyaghasználat mellett nagy hangsúly kerül az időtálló designra is. Múló trendek és egynyári design megoldások helyett klasszikus, időtlen színek és anyaghasználat, modern és minimalista formák jellemzik a JYSK kollekcióit is. A berendezések a kertben és külső terekben is
megteremtik a dán otthonosságot, a hygge életérzést, miközben vízparti, napsütéses skandináv nyarakat idéznek.
Az EASE kollekció a természetből és kézművességből inspirálódott, a nyugalom és természetesség atmoszféráját teremti meg, menedékként szolgál a bizonytalansággal teli hétköznapokban. Olyan természetazonos és fenntartható anyagok köszönnek vissza a bútorokban, mint a fa, az üveg, a hínár, az alga, a bambusz vagy a len. A melegebb, retro stílusú fa kombinációja a finom virágokkal, az organikus formákkal és mintákkal utal mind a természetre és a hagyományos skandináv nyári stílusra is. A modern megjelenést a tekintélyes kobaltkék megjelenése adja.
Az ENCIRCLE kollekció üzenete pedig, hogy fókuszáljunk a számunkra igazán fontos értékekre. Ez a jól körülhatárolt tér az otthonunk, a szeretteink és barátaink köre, egy biztonságos hely a zűrzavarral és felesleges aggodalommal teli világban, amelyben egyre nagyobb igényünk van az tartós kivitelezésre és designra, a kényelemre és jólétre. Modern, letisztult formák, kifinomult és túlzás nélküli vonalak jellemzik a kínálatot.
Minden évben fenntarthatóbb
A JYSK három elv mentén fejleszti üzletei és termékei fenntarthatóságát. A dán kiskereskedelmi lánc vállalása, hogy 2030-ig valamennyi áruháza, elosztóközpontja és irodája esetében felére csökkenti az áramfogyasztásból és fűtéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását. Csak felelősségteljes alapanyagokból készült termékeket értékesít, folyamatosan csökkenti a csomagolóanyagok mennyiségét, és fejleszti a keletkező hulladékok kezelését is. Távlati cél, hogy hatékonyabbá tegyék létesítményeinket, mindenhol áttérjenek a megújuló villamos energiára, felhagyva a fosszilis tüzelőanyagok használatával. Ezt ellátási láncukra és szállítási partnereikre is kiterjesztik, azzal a céllal, hogy 2050-re minden tevékenységünk karbonsemleges legyen.
A hosszútávú ígéretek mellett azonban évről évre kézzelfogható és mérhető eredményeket is hoz a dán kiskereskedelmi lánc. Az idei évtől kezdve a raklapokon lévő felső műanyag fólia elhagyásával évente 920 000 kilogramm műanyagot takarít meg a vállalat. A BASIC paplanszériák új FSC®-tanúsítványú karton csomagolásának köszönhetően évente több mint 40-nel kevesebb konténert használnak a szállításhoz, ami azt jelenti, hogy 300 ezer további nyári paplannak elegendő hely marad meg. A csomagolási megoldás nem új a JYSK számára, korábban már bevezették és használták ágyneműk és lepedők esetében, amelyek egy régi műanyag csomagolást váltottak fel. A kezdeményezéssel évente 27 millió műanyag zacskót távolítottak el, ami 475 tonna műanyagnak felel meg. A kerti székek egyik alumínium díszítő elemének elhagyásával pedig évente 4,5 millió alumíniumkupakkal és 22 tonnával csökkentik a felhasznált alumínium mennyiségét.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét december 24-ei zárvatartással készül a karácsonyra a JYSK
Az ország JYSK üzletei idén hetedik éve tartanak zárva karácsonykor.…
Tovább olvasom >A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Ózdon nyílik a JYSK legújabb áruháza, melynek alkalmából ismét egy civil szervezetet támogat a vállalat
November 6-án Ózdon nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >