Egyre koncentráltabb az árösszehasonlító piac
A magyar piacon legfeljebb három árösszehasonlító oldal maradhat talpon hosszú távon. Ez az internetes szolgáltatás gyorsíthatja a piaci versenyt, nem véletlenül tartják a távolságot az online kereskedőknél drágább áruházláncok.
Augusztus elején a Vatera aukciós oldal tulajdonosaként is ismert dél-afrikai Naspers vásárolta meg az Árukereső.hu Kft. többségi tulajdonát, nem sokkal később a lapkiadó és internetes tartalomszolgáltató Sanoma kebelezte be az olcsobbat.hu portált.
Dacára mindezt annak, hogy a Sanomának már évek óta volt egy hasonló ár-összehasonlító oldala, a kirakat.hu. Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest Zrt. újmédia-divíziójának igazgatója úgy véli: a nyugati és a régiós piacokhoz képest hazánkban jelentősen alacsonyabb az ár-összehasonlító oldalak bevételének egy felhasználóra eső aránya, azonban ennek semmiféle racionális okát nem látják, tehát számítani lehet arra, hogy rövid időn belül robbanhat a piac.
A különféle ár-összehasonító oldalak nyugaton az ezredforduló körül jelentek meg. A piacra akkor irányult a figyelem, amikor a Yahoo 2004-ben 475 millió euróért felvásárolta az egyik legnagyobb ilyen oldalt, a kelkoo-t. (Igaz, azóta a hírek szerint az eredeti vételár töredékéért túladott rajta.) Mára külföldön több száz, adott esetben egy-egy termékkörre specializált ilyen oldalról tudni – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >