Egyre koncentráltabb az árösszehasonlító piac
A magyar piacon legfeljebb három árösszehasonlító oldal maradhat talpon hosszú távon. Ez az internetes szolgáltatás gyorsíthatja a piaci versenyt, nem véletlenül tartják a távolságot az online kereskedőknél drágább áruházláncok.
Augusztus elején a Vatera aukciós oldal tulajdonosaként is ismert dél-afrikai Naspers vásárolta meg az Árukereső.hu Kft. többségi tulajdonát, nem sokkal később a lapkiadó és internetes tartalomszolgáltató Sanoma kebelezte be az olcsobbat.hu portált.
Dacára mindezt annak, hogy a Sanomának már évek óta volt egy hasonló ár-összehasonlító oldala, a kirakat.hu. Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest Zrt. újmédia-divíziójának igazgatója úgy véli: a nyugati és a régiós piacokhoz képest hazánkban jelentősen alacsonyabb az ár-összehasonlító oldalak bevételének egy felhasználóra eső aránya, azonban ennek semmiféle racionális okát nem látják, tehát számítani lehet arra, hogy rövid időn belül robbanhat a piac.
A különféle ár-összehasonító oldalak nyugaton az ezredforduló körül jelentek meg. A piacra akkor irányult a figyelem, amikor a Yahoo 2004-ben 475 millió euróért felvásárolta az egyik legnagyobb ilyen oldalt, a kelkoo-t. (Igaz, azóta a hírek szerint az eredeti vételár töredékéért túladott rajta.) Mára külföldön több száz, adott esetben egy-egy termékkörre specializált ilyen oldalról tudni – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >