Egyre koncentráltabb a közösségi vásárlói piac

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 14. 13:00

A tavaly 4,3 milliárd forintos közösségi vásárlói piacot idén nyolc jelentős szereplő hagyta el, köztük tőkeerős cég is. Idén további bukások várhatók, de vannak biztosnak látszó túlélők, írja a HVG.

A hazai forgalom háromnegyede a legnagyobb három szereplőnél, a Bónusz Brigádnál, a Kupon Világnál és a Napi Tippnél realizálódik, írja a májusi IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencián elhangzott adatokra hivatkozva a lap. A többin a tavaly a Brigád által becsült 100 és a GKIeNet prognózisában lévő 60 szereplő helyett végül valamivel kevesebb, nagyjából 40 közvetítő oldal osztozik. Közülük kb. 20 “látható” cég van a piacon. Még tovább szűkíthető a kör, ha a bevételeket nézzük: így már csak 3-4 említésre méltó közösségi vásárlós oldal van, a többiek marginálisak.

A hazai piac egyik legnagyobb szereplője a közösségi oldalak látogatottságából több mint 40, a forgalomból 30 százalék körüli részesedéssel rendelkező Bónusz Brigád. A Brigáddal fej-fej mellett halad a tavalyi első félévben a forgalmi adatok alapján még biztosan vezető KuponVilág.

Becslések szerint nagyságrendileg 2500-3000 kereskedő próbálta ki eddig a közösségi vásárlást, 60 százalékuk pedig egyszeri próbálkozás után már nem is akart újra ehhez az eszközhöz nyúlni.  A karácsonyi szezont még minden szereplő kivárta, majd januártól mostanáig nyolc közösségi vásárló oldal zárt be. A GKIeNet adataiból kiderül: nem csak gyorsan szerencsét próbálókról van szó, olyan szereplők is eltűntek a piacról, akik még az első hullámban léptek be. Lassan a hazai kereskedők is kezdik megérteni, hogy a “kuponozás” egy célzott marketing tevékenység. A marketing jelleg miatt viszont csak a nagyobb oldalakon éri meg költeni. A GKIeNet úgy látja, a nagyok mellett még egy-két kisebb, de tematikus oldal tartozhat a biztos túlélők közé – írja a HVG nyomán a  turizmusonline.hu.

Kapcsolódó cikkeink