Egyre kisebb a Coca-Cola gyártójának vízlábnyoma
A 28 országban, köztük Magyarországon is jelenlévő Coca-Cola Hellenic csoport a működése közben keletkező szennyvíz teljes mennyiségét megtisztítja, így az közvetlenül visszajuttatható az élővizekbe. A cég ezzel kevesebb mint a felére csökkentette vízlábnyomát és 40 százalékkal teljes vízfelhasználását a 2004. évi adatokhoz képest.
A Coca-Cola Hellenic, a világ egyik legnagyobb üdítőgyártó és -palackozó vállalata nyilvánosságra hozta CSR jelentését – e szerint a cég a működése közben keletkező szennyvíz 100 százalékát megtisztítja, így az az élővizekbe közvetlenül, további tisztítás nélkül visszajuttatható. A cégcsoport az elmúlt években jelentős környezetvédelmi beruházásokat hajtott végre a társadalmi felelősségvállalási stratégiájában vállalt cél elérése érdekében: a működése által érintett 28 országban összesen 44 szennyvíztisztító berendezést állított üzembe. A cégcsoport vízlábnyoma – vagyis az az érték, amely azt jelzi, hogy mennyi vizet használ a vállalat a termékei előállításához – ezzel párhuzamosan kevesebb mint a felére csökkent a 2004. évi adatokhoz képest. Az elért eredmény azért is különösen értékes, mert az említett periódusban a cég értékesítése is ugyanilyen ütemben nőtt. A Coca-Cola Hellenic így teljesítette a legszigorúbb nemzetközi környezetvédelmi előírásokat és megszerezte a Global Reporting Initiative (GRI) besorolása szerinti „A+” minősítést, valamint a negyedik egymást követő évben került fel a Dow Jones fenntarthatósági indexére.
A Coca-Cola Hellenic tovább folytatja környezetvédelmi beruházásait. A tervek szerint 2020-ra a teljes vízfelhasználást a nyolc évvel ezelőtti mennyiség 40 százalékára csökkentik, ezzel a cégcsoport vízlábnyoma a harmadára zsugorodik majd.
Az üdítőital gyártó az élővizek és az ivóvízbázis védelme érdekében csatlakozott a Nemzetközi Duna Védelmi Egyezményhez, ezzel vállalta, hogy kiemelt figyelmet fordít a Duna-menti vizes élőhelyek, és különösen az ártéri területek természetközeli állapotának megóvására, a folyó vízminőségének javítására. A Coca-Cola Magyarország ezért idén is kiemelt támogatója és egyik szervezője a minden évben június 29-én megrendezésre kerülő Nemzetközi Duna Napnak, valamint a WWF Magyarországgal együttműködve közel nyolcvanmillió forinttal, szakmai segítséggel és önkéntes munkával támogatja a mohácsi Szabadság-sziget természetvédelmi rehabilitációját. A természetvédelem területén kiemelt jelentőségű hosszútávú szemléletformálás érdekében hívta életre a Duna Ismerettár oktatócsomagot és tanulmányi versenyt, melynek segítségével az elmúlt 5 évben több mint 5000 gyermek ismerkedett meg a Duna-medence élővilágával, természeti és kulturális értékeivel.
Pogány Éda, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs igazgatója, a cégcsoport CSR-jelentésében foglalt eredményeket kommentálva kiemelte: „Cégünk olyan kulcsterületekre koncentrál, amelyekre működése során elsődlegesen hatással van. Ilyen kiemelt terület a víz, mint természeti kincs, és – stratégiánk egyik kulcselemeként – a Duna. Innovatív megoldásainknak köszönhetően 500 millió literrel kevesebb vizet használunk fel működésünk során, mint öt évvel ezelőtt.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >