Egyre kisebb a Coca-Cola gyártójának vízlábnyoma
A 28 országban, köztük Magyarországon is jelenlévő Coca-Cola Hellenic csoport a működése közben keletkező szennyvíz teljes mennyiségét megtisztítja, így az közvetlenül visszajuttatható az élővizekbe. A cég ezzel kevesebb mint a felére csökkentette vízlábnyomát és 40 százalékkal teljes vízfelhasználását a 2004. évi adatokhoz képest.
A Coca-Cola Hellenic, a világ egyik legnagyobb üdítőgyártó és -palackozó vállalata nyilvánosságra hozta CSR jelentését – e szerint a cég a működése közben keletkező szennyvíz 100 százalékát megtisztítja, így az az élővizekbe közvetlenül, további tisztítás nélkül visszajuttatható. A cégcsoport az elmúlt években jelentős környezetvédelmi beruházásokat hajtott végre a társadalmi felelősségvállalási stratégiájában vállalt cél elérése érdekében: a működése által érintett 28 országban összesen 44 szennyvíztisztító berendezést állított üzembe. A cégcsoport vízlábnyoma – vagyis az az érték, amely azt jelzi, hogy mennyi vizet használ a vállalat a termékei előállításához – ezzel párhuzamosan kevesebb mint a felére csökkent a 2004. évi adatokhoz képest. Az elért eredmény azért is különösen értékes, mert az említett periódusban a cég értékesítése is ugyanilyen ütemben nőtt. A Coca-Cola Hellenic így teljesítette a legszigorúbb nemzetközi környezetvédelmi előírásokat és megszerezte a Global Reporting Initiative (GRI) besorolása szerinti „A+” minősítést, valamint a negyedik egymást követő évben került fel a Dow Jones fenntarthatósági indexére.
A Coca-Cola Hellenic tovább folytatja környezetvédelmi beruházásait. A tervek szerint 2020-ra a teljes vízfelhasználást a nyolc évvel ezelőtti mennyiség 40 százalékára csökkentik, ezzel a cégcsoport vízlábnyoma a harmadára zsugorodik majd.
Az üdítőital gyártó az élővizek és az ivóvízbázis védelme érdekében csatlakozott a Nemzetközi Duna Védelmi Egyezményhez, ezzel vállalta, hogy kiemelt figyelmet fordít a Duna-menti vizes élőhelyek, és különösen az ártéri területek természetközeli állapotának megóvására, a folyó vízminőségének javítására. A Coca-Cola Magyarország ezért idén is kiemelt támogatója és egyik szervezője a minden évben június 29-én megrendezésre kerülő Nemzetközi Duna Napnak, valamint a WWF Magyarországgal együttműködve közel nyolcvanmillió forinttal, szakmai segítséggel és önkéntes munkával támogatja a mohácsi Szabadság-sziget természetvédelmi rehabilitációját. A természetvédelem területén kiemelt jelentőségű hosszútávú szemléletformálás érdekében hívta életre a Duna Ismerettár oktatócsomagot és tanulmányi versenyt, melynek segítségével az elmúlt 5 évben több mint 5000 gyermek ismerkedett meg a Duna-medence élővilágával, természeti és kulturális értékeivel.
Pogány Éda, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs igazgatója, a cégcsoport CSR-jelentésében foglalt eredményeket kommentálva kiemelte: „Cégünk olyan kulcsterületekre koncentrál, amelyekre működése során elsődlegesen hatással van. Ilyen kiemelt terület a víz, mint természeti kincs, és – stratégiánk egyik kulcselemeként – a Duna. Innovatív megoldásainknak köszönhetően 500 millió literrel kevesebb vizet használunk fel működésünk során, mint öt évvel ezelőtt.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >